بررسی عملکرد شاگردان اسکوچیچ مقابل ازبکستان

ستاره هایی که از آینده ای خوب خبر می دهند؛

تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش سرسختانه تیم ملی ازبکستان را در تاشکند ۲ بر ۱ شکست داد، تا دوره جدید این تیم با پیروزی آغاز بشود.

بررسی عملکرد شاگردان اسکوچیچ  مقابل ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش سرسختانه تیم ملی ازبکستان را در تاشکند 2 بر 1 شکست داد، تا دوره جدید این تیم با پیروزی آغاز بشود.
دراگان اسکوچیچ در اولین تجربه خود روی نیمکت تیم ملی ایران با سیستم 2-4-4 لوزی و ترکیب نسبتا تهاجمی و با تغییر 6 بازیکن خط جلوی تیم ملی، موفق به گلزنی و سپس حفظ آنها مقابل حریف قدرتمند آسیایی میانه شد.
در این مطلب عملکرد 6+11 بازیکن حاضر در دیدار مقابل ازبکستان را بررسی می کنیم.
پیام نیازمند:  دروازه بان بلند قامت تیم ملی فوتبال ایران در غیاب علیرضا بیرانوند نگاه های زیادی را متوجه خود کرده بود، اما تک
حمله های ازبکستان دروازه او را فرو ریخت. نیازمند در نیمه اول نمایش مطمئنی داشت و نقطه قوت اعتماد به نفسش در جمع کردن سانترهای ارسالی از چپ و راست بود، اما در مقابل گل خورده، می توانست واکنش بهتری از خود نشان بدهد. درنهایت این دروازه بان خوش آتیه فوتبال ایران بعد از فصلی که در ایران پشت سر گذاشته، باید خود را برای رقابت سنگینی که در بخش گلری تیم ملی وجود دارد، بالاتر نگه دارد و این عملکردی بهتری از این دروازه بان جوان می‌طلبد.
صادق محرمی: مدافع راست سریع و تکنیکی تیم ملی که از آخرین حضور او در تیم ملی مدت‎‌ها می‌گذشت، در تست مقابل ازبکستان با اعتماد به نفس نشان داد و علاوه بر مشارکت در کارهای دفاعی، مطابق انتظار در حمله نیز خوب کار کرد. محرمی سریع و تکنیکی است و می‌تواند جایگاه خود را در تیم ملی به دست بیاورد.
محمدحسین کنعانی زادگان: مدافع جنوبی تیم ملی امروز هم کم اشتباه بود. او که در زمان دو سرمربیگری قبلی یعنی کی‌روش و ویلموتس هم در میان نفرات ثابت تیم ملی بوده، امروز نمایش کم اشتباهی داشت و علاوه بر سرزنی و قطع توپ‌ها مقابل بازیکنان فیزیکی حریف کم نیاورد و همان نمایشی را تکرار کرد که در بازی های آسیایی با پرسپولیس از او دیده بودیم.
شجاع خلیل‌زاده: سورپرایز ترکیب تیم ملی که احتمالا اسکوچیچ او را برای بالا بردن اطمینان خاطر در قلب خط دفاعی انتخاب کرده بود. خلیل زاده در این مسابقه در همان سطحی نشان داد که از از او انتظار داشتیم. او در این بازی در یک موقعیت ویژه قرار گرفت؛ زمانی که سردار آزمون بازوبند تیم ملی را بعد از تعویض‌های مکرر به بازی وی بست تا او شروعی کاملا رویایی در تیم ملی داشته باشد.
میلاد محمدی: اگرچه ازبکستان در نیمه اول چند بار از سمت چپ خط دفاعی برای ایران مشکل ایجاد کرد، اما میلاد محمدی به عنوان گزینه اصلی تیم ملی در دفاع چپ، در حد انتظار نمایش داد. محمدی با استارت های سریعش در انتهای بازی مشارکت بیشتری در بخش تهاجمی تیم ملی داشت.
احمد نوراللهی:  عبور از هافبک دفاعی‌های چند سال اخیر بزرگ‌ترین ماموریت را روی دوش‌ احمد نوراللهی قرار داد. سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی که طی سال‌های اخیر جایگاه ثابتی در تیم ملی داشتند در این اردو غایب بودند تا نوراللهی از نام علی کریمی استقلال هم برای حضور در‌ ترکیب اصلی سبقت بگیرد و با شماره ۶ وظیفه رهبری و فرماندهی خط میانی را عهده‌دار باشد. تقابل با خط میانی کاملا فیزیکی ازبکستان کار را برای تک هافبک دفاعی تیم ملی سخت می‌کرد اما او رفته رفته توانست نبض بازی را در دست بگیرد و در نهایت نیز حتی با پاسی کلیدی طارمی را در موقعیت قرار داد. نوراللهی اکنون به عنوان مدعی اصلی پست شماره ۶ به دنبال شکل دادن دوران جدیدی در فوتبال خود در عرصه تیم ملی است.
احسان حاج‌صفی: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که مدت‌ها از بازی به دور بود، در این مسابقه یکی از نفراتی بود که باید در سیستم شناور اسکوچیچ به همه نقاط زمین سر می‌زد. اگرچه از احسان انتظار داشتیم با شوت‌هایش دروازه حریف را با خطر جدی مواجه کند، اما شاید این اتفاق در بازی با مالی رخ بدهد. حاج صفی در نیمه دوم تعویض شد تا نفرات تازه، جنگ و درگیری در میانه میدان تاشکند را ادامه بدهند.
وحید امیری: امیری بعد از حضور در مسابقات پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، در ترکیب تیم ملی نیز حاضر بود و شاید کمی خسته به نظر می‌رسید. با این حال او در طول مسابقه تلاش خودش را کرد. اگرچه شاید توان او بیشتر معطوف به کارهای دفاعی شد؛ چیزی که اسکوچیچ در هنگام دفاع از خط دفاعی تیمش می‌خواست.
علی قلی‌زاده: قلی زاده شاید بهترین بازیکن تیم ملی در دیدار مقابل ازبکستان بود؛ بازیکنی که با پاس‌های دقیق، فرارهای سریع و هوش فوق العاده نشان داد، که بی جهت از ترکیب اصلی تیم ملی دور مانده بود. حالا قلی‌زاده که نزدیک به دو سال درخشش بی وقفه در فوتبال بلژیک را تجربه کرده است، این فرصت را دارد تا در جمع نفرات اصلی تیم ملی برای بازی‌های آینده خودی نشان بدهد. با هماهنگ شدن تیم ملی، کارایی او نیز در تیم اسکوچیچ بالاتر خواهد رفت.
مهدی طارمی: مهاجم تیم اف‌سی پورتو همان کاری که از او انتظار داشتیم، انجام داد؛ حضور خطرناک در حرکات تهاجمی تیم ملی و البته تاثیرگذاری برای گرفتن یک پنالتی و در نهایت به ثمر رساندن گلی که همیشه وقتی او در زمین است، از این بوشهری خوش قریحه انتظار داریم. حسن طارمی پیدا کردن نقاط کور دفاعی حریف و البته مهارت بی‌مانندش در گرفتن پنالتی است.
سردار آزمون: شوت تماشایی سردار آزمون که قفل دروازه ازبکستان را شکست، نشان می‌دهد که این مهاجم با کیفیت تیم فوتبال زنیت چه ارزشی برای تیم ملی فوتبال ایران دارد. سردار در این مسابقه، بازوبند کاپیتانی را در دقایقی به بازو بست و روی نیمکت هم کاملا متعصبانه تیم ملی را زیر نظر داشت؛ نشانه‎‌هایی که اثبات می‌کند او در این تیم ملی خوشحال است و خود این مسئله نکته مهمی است؛ چیزی که شاید در دوره قبلی آن را گم کرده بودیم.
شش تعویضی ایران شامل علی کریمی، سامان قدوس، امید نورافکن، کاوه رضایی، سیامک نعمتی و مهدی قایدی در زمان حضور در زمین نمایش مثبتی از خود نشان دادند و با پرس شدید در زمین ازبکستان اجازه هر گونه موقعیت سازی را از حریف گرفتند. این در حالی بود که سوت‌های داور نیز بیشتر به نفع میزبان بود و شاید با یک قضاوت نرمال ایران می‌توانست با ترکیب جدیدش در خط جلو به گل برسد. در نهایت با رضایت اسکوچیچ از این 6 نفر، رقابت برای کسب پیراهن‌های تیم ملی جالب تر هم خواهد شد.