درصد قبولی در کنکور زبان های خارجی چقدر است؟

طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۹۸، درصد قبولی پسران در کنکور زبان از دختران بیشتر بوده است. امسال هم ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ نفر در گروه زبان شرکت کرده اند.


طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، درصد قبولی پسران در کنکور زبان از دختران بیشتر بوده است. امسال هم  129 هزار و 506 نفر در گروه زبان شرکت کرده اند.
به گزارش فارس، کنکورهای سال ۹۹ با همه سختی های شرایط خاص کرونایی برگزار شدند و هم اکنون مرحله انتخاب رشته در همه کنکورها به پایان رسیده است.
در حال حاضر داوطلبان آزمون های جنجالی سال ۹۹ در انتظار
 اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هستند.
 درصد قبولی در کنکور زبان چقدر است؟
این رقابت های فشرده هر ساله پابرجاست زیرا با وجود افزایش ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور در سال های گذشته اما هنوز تقاضا برای رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرمتقاضی بیش از ظرفیت موجود است.
در کنکور زبان هم رقابت فشرده است.طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، به دلیل ظرفیت کم، درصد قبولی در کنکور زبان حدود 3 درصد بوده است.همچنین درصد قبولی پسران در این کنکور از دختران بیشتر بوده است. پسران حدود 3.5 درصد و دختران حدود 3 درصد در این آزمون پذیرفته شده اند.در آزمون سال 99 هم 129 هزار و 506 نفر در گروه زبان شرکت کرده اند.