۵ دلیل برای خوردن کشمش با صبحانه

۵ دلیل برای خوردن کشمش با صبحانه خشک ‌کردن میوه‌ها روشی مرسوم برای ماندگاری طولانی آنهاست. در این روش، آب میوه گرفته می‌شود اما ریزمغذی‌های آن باقی می‌مانند. این میان، کشمش یکی از انواع خشکبارهای مغذی است که مصرف آن به همراه صبحانه تاثیر مطلوبی بر حفظ سلامت بدن خواهد داشت.


5 دلیل برای خوردن کشمش با صبحانه خشک ‌کردن میوه‌ها روشی مرسوم برای ماندگاری طولانی آنهاست. در این روش، آب میوه گرفته می‌شود اما ریزمغذی‌های آن باقی می‌مانند. این میان، کشمش یکی از انواع خشکبارهای مغذی است که مصرف آن به همراه صبحانه تاثیر مطلوبی بر حفظ سلامت بدن خواهد داشت.
خشک ‌کردن میوه‌ها روشی مرسوم برای ماندگاری طولانی آنهاست. در این روش، آب میوه گرفته می‌شود اما ریزمغذی‌های آن باقی می‌مانند. رنگ نسبتا تیره‌ی میوه ها نیز نشان‌دهنده انرژی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوان شان است. در این میان، کشمش یکی از انواع خشکبارهای مغذی است که مصرف آن به همراه صبحانه تاثیر مطلوبی بر حفظ سلامت بدن خواهد داشت.
به گزارش «بهپو»، در ادامه این مطلب به 5 فایده مصرف کشمش به خصوص به همراه وعده غذایی صبحانه اشاره کرده ایم.
1.کاهش فشار خون
کشمش از سلامت قلب محافظت می‌کند و در کاهش فشار خون نقش دارد زیرا منبع غنی پتاسیم محسوب می‌شود. همچنین فیبرهای موجود در کشمش نیز از ساختار عروق خونی محافظت کرده و مانع از تصلب آنها می‌شود. البته باید توجه داشت که کشمش حاوی قند زیادی است و باید در حد متعادل میل شود.
2.انرژی‌زا بودن و موثر در رفع کم‌خونی
مقدار فراوان آهن موجود در کشمش در مقابله با کم‌خونی موثر است. به علاوه، کشمش منبع غنی ویتامین‌های گروه B و مس محسوب می‌شود که برای تشکیل گلبول‌های جدید ضروری هستند. از طرفی نباید فراموش کرد که صبحانه باید انرژی‌زا باشد. کشمش سرشار از قند است که به تامین انرژی در ساعت های آغاز روز کمک می‌کند.
3.بهبود عملکرد سیستم گوارشی
فیبرهای حل‌نشدنی کشمش باعث تورم این دانه‌ها می‌شود. این روند حرکت های روده‌ای را تسهیل می‌کند و در نتیجه موجب بهبود اجابت‌مزاج می‌شود. همچنین، در صورت ابتلا به اسهال نیز کشمش مفید است زیرا فیبرها آب را به‌تدریج جذب می‌کنند و مانع از دفع زیاد می‌شوند.
4.مراقبت از سلامت استخوان‌ها
کشمش نیز مانند انجیر منبع غنی کلسیم است و خوردن چند دانه همراه با ماست در وعده‌ی صبحانه به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین حاوی ریزمغذی به‌نام "بُر" است که نقش حیاتی در مراقبت از سلامت استخوان‌ها دارد. همان‌طور که اشاره شد، کشمش سرشار از پتاسیم نیز هست و این ماده معدنی از بدن در برابر پوکی‌استخوان و تحلیل مفاصل ناشی از افزایش سن محافظت خواهد کرد.
5.حفظ تعادل اسیدی- قلیایی بدن
به گزارش «بهپو» و به نقل از «amelioretasante.fr»، زمانی که میزان اسیدیته بدن افزایش پیدا کند، معمولا مشکلات پوستی نظیر آکنه ظاهر می‌شود. در این حالت همچنین ابتلا به آرتریت، افزایش اسید اوریک خون، احتمال تشکیل سنگ کلیه و کلسترول بالا نیز دور از انتظار نیست.بنابراین، خوردن چند دانه کشمش همراه صبحانه باعث تامین نیاز بدن به پتاسیم و منیزیم می شود که این دو ماده باعث حفظ تعادل اسیدی قلیایی بدن می‌شوند.