اجرای عملیات گازرسانی به ۵۵۰ روستا در کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای عملیات گازرسانی به ۵۵۰ روستای کشور در حال حاضر خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای عملیات گازرسانی به
 ۵۵۰ روستای کشور در حال حاضر خبر داد.
به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این آئین گازرسانی به روستای قطور خوی اظهار کرد: بیش از ۵۵۰ روستا در سطح کشور در حال گازرسانی بوده و در کنار آن عملیات گازرسانی به ۱۲۰ روستا نیز آغاز شده است.
مجید چگینی افزود:شاهد کلنگ زنی عملیات گازرسانی به شهر قطور هستیم و امید داریم با تلاش شبانه روزی تا یکسال آینده به اتمام رسانده و مابقی روستاهای شهر قطور را نیز در برنامه کاری خود قرار دهیم.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین اظهار کرد: برکات سفر استانی سال گذشته رئیس جمهور به آذربایجان غربی را امروز مردم ما شاهد هستند و شبانه روزی شدن مرز رازی را می‌توان یکی از این برکات نام برد.
عادل نجف‌زاده با اشاره به مطالبه مردم روستاهای اطراف شهر قطور اضافه کرد: از وزیر نفت و دولت سیزدهم انتظار داریم تا در اسرع وقت ۲۹ روستای این شهر در اولویت کاری وزارتخانه قرار گیرد تا مردم این مناطق نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: ۱۷ روستا از منطقه الند شهرستان خوی نیز با توجه به محروم بودن این روستاها، نیازمند نگاه ویژه دولت به مردم این منطقه است.فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این آئین گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مندی مردم نقاط صفر مرزی کشور از نعمت گاز، برق و تلفن است که این امر طی سال‌های گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است.ذبیح الله کاظمی نگاه دولت سیزدهم به شهرستان خوی را مثبت و راهبردی خواند و افزود: ۲۴ ساعته شدن مرز رازی، تعریض جاده خوی قطور رازی و اکنون گازرسانی شهر قطور از عنایات ویژه دولت سیزدهم به این شهرستان است.
وی ادامه داد: دولت انقلابی و جهادی سیزدهم در زلزله اخیر نیز اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای مردم زلزله زده شهرستان خوی انجام داد و در این میان می‌توان به احقاق آرزوی چندین ساله مردم در وجود رشته پزشکی در شهرستان خوی توسط دولت مردمی دکتر رئیسی اشاره کرد.
پروژه گازرسانی شهر قطور با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان و به میزان ۴۸ کیلومتر شبکه گذاری و همچنین با طول ۴۶ کیلومتر خط انتقال، ۳۵ کیلومتر مسیر سازی و ۱۲ کیلومتر لوله گذاری کلنگ زنی شد.
 گازرسانی به ۷روستای محور صفاخانه شاهین دژ
فرماندار شاهین دژ نیز در آئین افتتاح این پروژه افزود: گازرسانی به روستاهای محور صفاخانه شامل روستاهای باغچه میشه، ترک دره، صفاخانه، حصار، سلیمان آباد، قوزلوی افشار و گوزل بلاغ امروز به بهره برداری رسید.
کامران بابانزاده اضافه کرد: برای افتتاح این طرح ۶۳ کیلومتر لوله گذاری شده و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز داشته است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح بیش از هزار و ۱۹۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند، گفت: همچنین گاز رسانی به روستای آلا گوز با ۱۰ میلیارد ریال هزینه همزمان با این طرح به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح هم ۸۰ خانوار روستای آلاگوز با چهار کیلومتر لوله گذاری به شبکه ملی گاز طبیعی متصل شدند.
فرماندار شاهین دژ از کلنگ زنی گازرسانی به پنج روستای دیگر این شهرستان خبر داد و افزود: گازرسانی به روستاهای حسنلو، سانجود،
قزل قیه علیا، قزل قیه سفلی، قزل قیه وسطی نیز با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ کیلومتر لوله گذاری و تحت پوشش قرار دادن ۲۸۷ خانوار آغاز شده است.