تأمین زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن ملی

استاندار کردستان:

استاندار کردستان گفت: تاکنون زمین برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان تامین شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا شهریور به ۵۹ هزار واحد برسد.

تأمین زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن ملی

سنندج -اسرین مقصودی
استاندار کردستان گفت: تاکنون زمین برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان تامین شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا شهریور به ۵۹ هزار واحد برسد.
اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست شورای مسکن استان کردستان که به بررسی وضعیت نیروهای مسلح استان اختصاص داشت اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۱۰۵ واحد مسکن ملی در نقاط مختلف استان در حال ساخت است.
وی از ایجاد کارخانه ساخت قطعات پیش‌ساخته ساختمان‌های مسکن ملی در استان استقبال کرد و افزود: سرمایه‌گذارانی در این زمینه داریم و با ایجاد چنین کارخانه‌ای، سرعت احداث واحدهای مسکن ملی بیشتر می‌شود.
استاندار کردستان یادآور شد: در شهرهای کوچک تعداد خیلی کمی برای مسکن ملی متقاضی شده‌اند، در حالیکه این تعداد در شهرهای بزرگ و مرکز شهرستان‌ها بخاطر ارزش افزوده مسکن، به صورت غیرمنطقی بسیار بیشتر است که نشان از نقص در سامانه و شرایط ثبت‌نامی دارد و باید برطرف شود.
زارعی کوشا ساخت مسکن برای نیروهای مسلح را مهم دانست و ادامه داد: نقش نیروهای مسلح برای تامین آرامش مردم در استان‌های مرزی بیشتر است و تسهیل معیشت آنان باید در اولویت باشد.
وی از تشکیل قرارگاه استانی مسکن نیروهای مسلح در کردستان استقبال کرد و یادآور شد: توافقات خیلی خوبی برای ساخت مسکن ملی نیروهای مسلح انجام شده که باید با جدیت پیگیری شود.
رفع مشکل زمین‌های شهرک وحدت سنندج بعد از ۲۲ سال، اولویت بودن ساخت مسکن برای معسرین نیروهای مسلح و لزوم سرعت در انجام طرح‌های مسکن ملی از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره داشت.
  تأیید ثبت نام ۷۶ هزار نفر در طرح مسکن ملی
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم گفت:سهم استان برای مسکن ملی، ۳۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی است که ۱۸۷ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۶ هزار نفر تایید شده نهایی است.
جهانگیر الیاسی ادامه داد: نیاز است تعداد متقاضیان نیروهای مسلح احصا شود تا اقدامات انجام شده در راستای اجرای مسکن ملی این بخش مشخص باشد.