توزیع مکمل‌های غذایی ویژه زنان باردار در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد:

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مکمل‌های غذایی ویژه را در میان مادران و زنان باردار مناطق محروم توزیع می‌کند.

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مکمل‌های غذایی ویژه را در میان مادران و زنان باردار مناطق محروم توزیع می‌کند.
حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ضمن اعلام این خبر افزود: بر اساس طرح مشترک بنیاد ۱۵ خرداد و گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مکمل‌های تغذیه‌ای ویژه میان زنان و مادران باردار در استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور توزیع می‌شود.
علیان‌زادگان خاطرنشان کرد:۲۰ ریزمغذی مورد نیاز زنان باردار در این مکمل‌های غذایی پیش‌بینی و لحاظ شده است.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که در جلسه‌ای با استاندار اردبیل سخن می‌گفت، ادامه داد: اجرای آزمایشی این طرح از استان خراسان جنوبی آغاز و در استان اردبیل دنبال خواهد شد.
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های سه‌گانه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی تاکید کرد: یکی از کارویژه‌های ویژه بنیاد در حوزه جوانی جمعیت راه‌اندازی مراکز مثبت ۵ در مراکز استان‌ها است که در مرکز استان اردبيل نیز با حمایت مدیریت استان و معرفی محل مناسب در مرکز استان افتتاح خواهد شد.
 ساخت خوابگاه‌‌های دانشجویی متأهلین در استان‌های محروم کشور
علیان‌زادگان از ساخت خوابگاه‌‌های دانشجویی متاهلین در استان‌های محروم کشور خبر داد و گفت: با ساخت ۲۰۰ باب خوابگاه ۶۵ متری ویژه متاهلین در دانشگاه محقق اردبیلی شهرستان اردبیل فرآیند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین در فضاهای آموزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار پیگیری می‌شود.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه اردبیل ساخت خوابگاه ویژه  دانشجویان متاهل در این دانشگاه سرعت خواهد گرفت.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره دیگر اقدامات این بنیاد در استان اردبیل توضیح داد: علاوه بر اجرای کارویژه‌های جوانی جمعیت، اقدامات دیگری از جمله حمایت از بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان و پرداخت کمک‌هزینه درمان ناباروری نیز در دستور کار قرار دارد.
سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل هم در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در سطح کشور و استان اظهار کرد: بنیاد ۱۵ خرداد با اجرای طرح‌های حمایتی از جمله لبخند مادری و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در قالب جوانی جمعیت، در کنار حمایت‌هایی که در خصوص تغذیه و تامین مکمل‌های دارویی مادران باردار خانواده‌های محروم عملیاتی خواهد کرد می‌تواند نقش برجسته‌ای در دو حوزه فرزندآوری و فرزندپروری داشته باشد.
استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری و تعامل همه‌جانبه با بنیاد ۱۵ خرداد وعده همکاری ویژه داد و گفت: مکانی مناسب برای راه‌اندازی مرکز مثبت ۵ در شهر اردبیل در اختیار بنیاد ۱۵ خرداد قرار خواهد گرفت تا این بنیاد در حوزه جمعیت و خانواده بتواند کارویژه‌های جمعیتی خود در استان اردبیل را با سرعت بیشتری اجرایی کند.
حضور در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و دیدار با جهادگران و کنش‌گران حوزه جمعیت استان اردبیل از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد به این استان بود.
علیان‌زادگان در این دیدار عنوان کرد:بنیاد ۱۵ خرداد برخی از کارویژه‌های حوزه سلامت و جمعیت خود را از طریق شبکه جهادگران جمعیت استان اردبیل در این استان پیگیری و اجرا می‌کند.