چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد

استاندار چهارمحال و بختیاری:

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش کارشناسان و تکنسین‌های فنی، آب چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش کارشناسان و تکنسین‌های فنی، آب چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حیدری اظهار داشت: آزمایش‌های اولیه فاز اول تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به نیمی از مردم استان با موفقیت انجام و به صورت رسمی خروجی آن وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد.
وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح موانع فنی، اعتباری و اجتماعی وجود داشت که با برطرف شدن همه این‌ها فاز نخست تصفیه‌خانه این پروژه به بهره‌برداری رسید.
حیدری اضافه کرد: همچنین با تلاش کارشناسان و تکنسین‌های فنی آب چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد که بعد از شست‌وشوی لوله‌ها از امروز چهارشنبه وارد منازل مردم شهرکرد می‌شود.
وی گفت: خط انتقال آب چشمه دیمه به طول شش کیلومتر و یک ایستگاه پمپاژ به خط انتقال آب چشمه کوهرنگ متصل شده است و آب را وارد مدار آبرسانی شهرکرد می‌کند.
گفتنی است؛ چشمه کوهرنگ که تنها منبع تامین آب مردم مرکز استان چهارمحال و بختیاری و تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های مسیر است از ۲۰ اردیبهشت‌ماه با افزایش دمای هوا و ذوب برف دچار کدورت و از دسترس خارج شد.
بعد از این اتفاق مسئولان استانی با استفاده از طرح‌های پدافندی، چون طرح فدک، تصفیه‌خانه سامان، چاه‌های سطح شهر و توزیع آب بسته‌بندی سعی کردند تا آب شرب مردم شهرکرد را تامین کنند، اما با تمام این تلاش‌ها آب با کدورت وارد منازل مردم می‌شد.
مسئولان استانی وعده داده بودند که با تامین آب از طریق چشمه دیمه و پروژه آبرسانی به نیمی از مردم استان مشکل آب شهرکرد به زودی حل خواهد شد.