تأسیس دانشکده خانواده در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و الزهرا(س)

مشاور وزیر علوم اعلام کرد:

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم اعلام کرد:شورای گسترش آموزش عالی با تاسیس دانشکده خانواده در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و الزهرا (س) موافقت کرد.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم اعلام کرد:شورای گسترش آموزش عالی با تاسیس دانشکده خانواده در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و الزهرا (س) موافقت کرد.به گزارش مهر، دکتر فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت:مسئله خانواده به عنوان یک مسئله کلان، چندبعدی و با توجهات و آسیب‌های ویژه محسوب می‌شود که لزوم نگاه تخصصی به آن از منظرهای مختلف با هدف ایجاد بنیان اجتماعی سالم و شکوفا بر کسی پوشیده نیست.
رئیس کارگروه خانواده و جمعیت معاونت آموزشی وزارت علوم افزود: ضرورت تشکیل یک نهاد آکادمیک با نگرش چندبعدی و میان‌رشتگی، بصورت متمرکز و دربردارنده عناصر اصلی توسعه زیست بوم دانشگاهی و فرادانشگاهی با کارویژه مداخلات موثر در اجتماع با هدف بهبود نقش خانواده در ارکان نظام اجتماعی کشور، امری است که بارها توسط کنشگران نظام آکادمیک و دغدغه‌مندان ایجاد جامعه سالم، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
نصیری گفت: ایجاد و راه‌اندازی دانشکده تخصصی خانواده (نیازمحور، مسئله‌محور و رسالت‌محور) با تاکید بر تامین منابع انسانی متخصص در این حوزه، به منظور هم‌افزایی دو عرصه علم و سیاست در خصوص تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و بازاندیشی در سرفصل‌های رشته مطالعات زنان به منظور کاهش چالش‌های این حوزه، ایجاد یک قطب علمی-تخصصی در حوزه مطالعات خانواده، تولید دانش بومی به منظور پاسخگویی به نیاز جامعه امروز در حوزه خانواده مبتنی بر رویکردهای نوین تولید علم ضروری است.
وی افزود: در راستای چگونگی و نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تسهیل در اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن و ارائه راهکارهای نوآورانه و کاربردی در این زمینه، کارگروه خانواده و جمعیت در ذیل معاونت آموزشی و با نظارت معاون آموزشی وزارت علوم تشکیل شده است.
رئیس کارگروه خانواده و جمعیت معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: یکی از مصوبات این کارگروه ایجاد دانشکده خانواده است که در گام اول با تاسیس دانشکده خانواده در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و
 دانشگاه الزهرا (س) موافقت شد.