۷۲هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد

معاون گردشگری آذربایجان غربی:

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز امسال ۷۲ هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد.

۷۲هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال  از مسافران نوروزی شد

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز امسال ۷۲ هتل و اقامتگاه بوم گردی آماده استقبال از مسافران نوروزی شد.
به گزارش مهر، رضا حیدری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه
۴۰ هتل و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان آماده پذیرایی و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی است، افزود: همچنین تعدادی مدرسه با بیش از ۵۰۰ تخت برای اسکان مهمانان فرهنگی در شهرهای مختلف استان نیز آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: پنج هزار و
۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری برای ایمان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.حیدری با بیان اینکه نظارت بر اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری را در آستانه نوروز گسترش داده‌ایم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با نظارت مستمری که داریم تمام مراکز اقامتی و پذیرایی برای حضور مسافران نوروزی آماده باشند.
به گفته وی، همچنین آژانس‌های مسافرتی نیز در خدمت علاقمندان و مسافران و مهمانان ورودی به استان هستند و تلاش داریم به بهترین نحو میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی باشیم.
معاون گردشگری به راه اندازی اتوبوس گردشگری در سطح استان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امسال اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی درون برخی شهرها از جمله ارومیه فعالیت می‌کنند.
حیدری اضافه کرد: در ارومیه اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری، جهت بازدید مسافران از میدان انقلاب (ایالت)، موزه مردم شناسی، موزه باستان شناسی، مجموعه موزه سنگ سه گنبد و بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده و علاقمندان می‌توانند در ۲ نوبت صبح و عصر با استفاده از این اتوبوس‌ها از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنند.
وی گفت: امسال علاوه بر نقشه‌های کاغدی، اپلیکشن گردشگری به همراه یک سایت معرفی که همراه آدرس در موتورهای جستجو بارگذاری شده است در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.