توصیه‌های پلیس راهور کرمانشاه به شهروندان و مسافران نوروزی

توصیه‌های پلیس راهور کرمانشاه به شهروندان و مسافران نوروزی

 



رئیس پلیس راهور کرمانشاه گفت: شهروندان کرمانشاهی تردد خود را در روزهای پایانی سال و مراجعه به بازار برای کنترل ترافیک شهری مدیریت کنند.
سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی انتظار می‌رود شهروندان حضور خود در بازار و میادین اصلی شهر را مدیریت و خریدهای خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی افزود: با توجه به افزایش حجم ترافیکی میادین اصلی شهر کرمانشاه خوب است شهروندان در صورت امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا شاهد کاهش حجم ترافیکی باشیم.
رئیس پلیس راهور کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که شهروندان از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می‌کنند حتی الامکان هنگام مراجعه به بازار و مراکز خرید آن را در پارکینگ قرار دهند و یا در صورت پارک کنار خیابان از وسایل بازدارنده سرقت مانند قفل فرمان و پدال استفاده و از بالا بودن شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل کنند.
حیدری همچنین با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی در روزهای پایانی سال، گفت: بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند که خوب است بدانیم در یک فاصله
۱۰۰ کیلومتری راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند تنها ۹ دقیقه زودتر از راننده‌ای که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، به مقصد می‌رسد.
وی ادامه داد: رانندگان اگر فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه به ویژه با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند در مواقع ضروری و رویارویی با موقعیت‌های مخاطره آمیز، سریع‌تر و راحت تر می‌توانید عکس العمل نشان دهند.