شهردار تبریز: آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز آماده بهره برداری است

شهردار تبریز گفت: ایستگاه «قونقا» به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطارشهری تبریز همزمان با نیمه شعبان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز: آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز آماده بهره برداری است

 


شهردار تبریز گفت: ایستگاه «قونقا» به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطارشهری تبریز همزمان با نیمه شعبان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش مهر، یعقوب هوشیار در ششمین جلسه از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در حوزه منطقه ۹ با اشاره به بهره برداری از چند طرح عمرانی به همین مناسبت، افزود: ایستگاه شماره ۱۳ خط یک قطارشهری تبریز با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و در سه طبقه به بهره برداری می‌رسد.
وی از افتتاح پل ولایت با ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این پل به طول ۴۴۰ و عرض ۲۴ متر، فاز اول اتوبان ولایت تکمیل می‌شود.
شهردار تبریز همچنین گفت: ۱۰۰ دستگاه تاکسی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با نیمه شعبان وارد ناوگان تاکسیرانی تبریز می‌شود.
هوشیار، رونمایی از اپلیکیشن تبریز اپ را از دیگر پروژه‌های شهرداری تبریز در روز نیمه شعبان اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه می‌تواند داده‌ها را تبدیل به مشخصاتی کند که شهروندان از آن در حوزه‌های مختلف مانند ترافیک و هوای پاک بهره مند شوند.
وی یادآور شد: به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان، زیباسازی، چراغانی و نورافشانی در تمام مناطق دهگانه شهر انجام می‌شود تا شور و نشاط اجتماعی در آستانه نوروز در جامعه ایجاد شود.
شهردار تبریز با اشاره به بسترسازی اجرای پروژه‌های سال ۱۴۰۲، گفت: سری جدید روزشمارها برای ۲۰ پروژه توسعه‌ای پیشران شهری تا عید فطر فعال خواهد شد.
هوشیار، افزود: بودجه مناسبی برای حوزه حمل و نقل در سال آینده پیش‌بینی شده و در سال بعد با جدیت ویژه‌ای در این حوزه اقدام می‌شود و در حوزه پروژه‌های مسیرگشایی نیز مسیرهایی انتخاب شده که اجرای آن به ترافیک شهر کمک می‌کند.
وی اظهار کرد: بودجه سال آینده بر اساس نتیجه جلسات قرار خدمت، مشکلات و مطالبات مردمی و پروژه‌های نیمه‌تمام که تکمیل آنها رفاه و آسایش مردمی را افرایش می‌دهد، تدوین شده است.
شهردار تبریز، با بیان اینکه سال آینده نگاه ویژه ای به حوزه فناوری و پروژه فیبر نوری شده و تلاش می‌شود در ۹ ماه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی با قید نام برنامه و زمان اجرا به شورا تقدیم شده و این اقدام شروع مسیری است که آغاز شده و سال‌های بعد می‌تواند غنی‌تر تداوم داشته باشد.
هوشیار، با بیان اینکه تلاش می‌شود پروژه‌ها زیر یک سال تمام شده و مردم معطل نشوند، ادامه داد: پیش‌بینی توسعه فضای سبز به میزان ۶۰۰ هکتار، ابلاغ پیوست زیباسازی شهر به مناطق و سیاست‌های تشویقی در بافت‌های ناکارآمد شهری برنامه‌های بعدی شهرداری در سال بعد است.
وی یادآور شد: ساخت و ساز در بافت ناکارآمد و فرسوده به گونه‌ای است که انبوه سازان با سیاست تشویقی که ارائه می‌شود در این بافت‌ها حضور یافته و سرمایه گذاری کنند.
هوشیار، افزود: همچنین بعد از سال‌ها، گشایشی در هسته مرکزی شهر و بافت تاریخی انجام می‌شود و محدودیتی که در بحث ارتفاع وجود داشت با حفظ بافت تاریخی برداشته می‌شود.