۱۵ طرح بزرگ آب و برق استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

با حضور رئیس جمهور؛

استاندار بوشهر گفت: با حضور رئیس جمهور ۱۵ طرح بزرگ آب و برق استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

۱۵ طرح بزرگ آب و برق استان بوشهر به بهره‌برداری رسید


 


استاندار بوشهر گفت: با حضور رئیس جمهور ۱۵ طرح بزرگ آب و برق استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مهر، احمد محمدی‌زاده در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه آب و برق استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و برق استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تأمین آب شرب یکی از مهمترین برنامه‌ها در استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی چه در زمینه سدسازی و آب‌شیرین‌کن و چه در زمینه نوسازی و توسعه خطوط آبرسانی در استان انجام شده است.
استاندار بوشهر تأمین آب شرب از طریق دریا را یکی از مهمترین راهکارها عنوان کرد و ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری از دو پروژه مهم آبشیرین‌کن در این استان هستیم.
وی ایجاد خط آبرسانی سیراف - جم را یکی دیگر از طرح‌های مهم در این استان عنوان کرد و افزود: این پروژه از مطالبات مهم مردم شهرستان جم بود که امروز فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدی‌زاده تاکید کرد: امروز به دست رئیس جمهور شاهد بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر هستیم.
با حضور رئیس جمهور، از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری شد.
در این مراسم از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر بهره‌برداری شد.
پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.
فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵ سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲ میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.
در این مراسم ۱۰ طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر بهره‌برداری شد.
چهار طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تأسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.