قول سرمربی جدید چین برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶

قول سرمربی جدید چین برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶

 

 


سرمربی جدید تیم ملی چین قول داد بتواند این تیم را پس از سال‌ها به جام جهانی ۲۰۲۶ برساند.
به گزارش ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، الکساندر یانکوویچ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال چین، که در اولین حضور روی نیمکت این تیم باید خارج از خانه برابر نیوزلند قرار گیرد در اولین نشست خبری خود قول داد زمینه را برای صعود این کشور به جام جهانی ۲۰۲۶ فراهم کند.
چین در رده‌بندی فیفا در رده ۸۰ قرار دارد و از زمان حضور در جام جهانی سال ۲۰۰۲ دیگر نتوانسته است به این رقابت‌ها راه یابد. اخیرا تیم ملی چین در تلاش برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ تحت هدایت لی شیائوپنگ ناکام ماند و سرمربی قبلی یعنی لی تای نیز به دلیل فساد تحت بازجویی قرار گرفت و دستگیر شد. آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا اولویت‌های اول این مربی در چین خواهند بود.
این مربی صربستانی ۵۰ ساله در نشست خبری گفت: فرصت مربیگری در تیم ملی چین یک پاداش بزرگ است و من بسیار خوشحالم که اینجا فعالیت خواهم داشت. به عنوان سرمربی باید تصویر روشنی از هدفم داشته باشم. هدف کلی رساندن چین به جام جهانی ۲۰۲۶ است.
جام جهانی ۲۰۲۶ که در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد، اولین دوره جام جهانی خواهد بود که به جای ۳۲ تیم، ۴۸ تیم خواهد داشت به این معنی که حداقل هشت تیم آسیایی در آن حضور خواهند داشت. با این حال یانکوویچ تصور نمی‌کند که کار چین برای صعود آسان‌تر شده باشد.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: قبل از اینکه به جام جهانی ۲۰۲۶ برسیم کارهای زیادی داریم. در حال حاضر زمانی برای تلف‌کردن نداریم.
 ۲۸ ماه را صرف تماشای بازی‌های چین کردم و بازیکنان نه‌تنها سوپرلیگ چین که از لیگ یک و لیگ دو را نیز زیر نظر گرفتم. تمام سطوح بازیکنان چینی را به‌خوبی می‌شناسم. اگر می‌خواهیم با تیم‌های خوب دنیا رقابت کنیم باید شرایط بدنی و تهاجمی خود را بهبود بخشیم.
یانکوویچ قبل از رفتن به چین مربی تیم زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال صربستان بود و در چندین باشگاه اروپایی از جمله ستاره سرخ بلگراد صربستان و استاندارد لیژ بلژیک کار کرده است.