استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!

استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!



باشگاه استقلال به خاطر بدهی‌های سنگین و همینطور مشخص نبودن برخی هزینه‌کردهایش راه بسیار سختی برای اخذ مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۴ – ۲۰۲۳ دارد.
به گزارش ایسنا، بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دنبال صادر نشدن مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه در سال ۲۰۲۲، AFC کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد اما بعد از رایزنی‌های انجام شده، فعالیت این کمیته‌های از سر گرفته شد تا مجددا باشگاه‌های ایرانی بتوانند روند دریافت مجوز حرفه‌ای را از داخل کشور دنبال کنند.حالا باشگاه‌های ایرانی تا ۱۰ فرودین (۳۰ مارس) فرصت دارند که مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴ – ۲۰۲۳، بارگذاری کنند. در این میان یکی از باشگاه‌های ایرانی مشکلات فراوانی دارد که با توجه به این مشکلات به نظر می‌رسد موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشود.
بر اساس اطلاعات موثقی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، باشگاه استقلال با بدهی‌های قطعی نظیر مطالبات آندره‌آ استراماچونی و پادوانی روبرو است که تا پیش از ۱۰ فروردین این بدهی‌ها باید پرداخت و مدارک آن در سامانه بارگذاری شود. حتی اگر یک روز بعد از ۱۰ فرودین، این دو بدهی  پرداخت شوند عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند.