تریبون

۰

 قیمت بلیت ثابت ماند؛
حرکت قطارهای حومه ای مجددا از سر گرفته شد
حرکت قطارهای حومه ای تهران پس از بیش از دو ماه توقف در پی شیوع کرونا، با همان قیمت قبلی از سر گرفته شد.
به گزارش مهر، تردد قطارهای حومه‌ای به تهران و دیگر کلانشهرها که در پی شیوع کرونا بیش از دو ماه متوقف مانده بود، از روز شنبه ۶ اردیبهشت و یک هفته پس از آغاز به کار تردد قطارهای مسافری، بار دیگر از سر گرفته شد.
در حال حاضر قیمت قطارهای حومه‌ای بدون تغییر بوده و مسافران می‌توانند بلیت این قطارها را بدون افزایش قیمت و به صورت اینترنتی خریداری کنند که با این حساب بلیت تهران-پرند و تهران-کرج ۱۵۰۰، تهران-قم و تهران-قزوین ۴ هزار و تهران گرمسار ۳ هزار تومان است.
بر اساس اعلام محمد رجبی رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی، قرار است ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصدی قطارها انجام شود.

ثبت سفارش کالاهای IT بسته شد؛
 فقط دفاتر پیشخوان مجاز به ثبت اظهارنامه مالیاتی هستند
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران نسبت به راه‌افتادن سه سونامی بزرگ در پی عدم ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‌ها هشدار داد و از بسته شدن ثبت سفارش کالاهای ضروری IT خبر داد و گفت که برخی کالاهای IT مانند سی پی یو تنها توسط دو کمپانی Intel و AMD در جهان تولید می‌شوند و تکنولوژی برخی دیگر از کالاهای صنعت IT همچون هارددیسک، مادربرد و کارت گرافیک تنها در انحصار سه یا چهار کشور در جهان است و سایر کشورها، اقلام و نیاز IT خود را از میان تولیدات همین کشورها تامین می‌کنند.
محمد فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، بسته شدن ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری IT و همچنین عدم ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‌ها را دو معضل این صنف در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: اخیرا آی پی ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی کافی‌نت‌ها بسته شده و کافی‌نت‌ها دیگر نمی‌توانند اظهارنامه مالیاتی برای مردم پر کنند و این کار به دفاتر پیشخوان دولت سپرده شده است. این در حالی است که پیش از این ۶۰ تا ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‌ها پر می‌شده است.  
وی با بیان اینکه اگر ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی انحصاراً به دفاتر پیشخوان واگذار شود، کشور دچار سه سونامی عجیب می‌شود، تصریح کرد: که یکی از آنها سونامی اقتصادی و مالی است. از این جهت که رویکرد جامعه به این سمت و سو است که با توجه به کاهش عجیب قیمت نفت، بودجه کشور باید از طریق مالیات تامین شود و باید بپذیریم که همه ما تامین کننده بودجه هستیم. حال اتفاقی که در این راستا پیش می‌آید این است که تعداد دفاتر پیشخوان در کل کشور یک پنجم تعداد دفاتر کافی‌نت‌هاست و اینکه این عزیزان تجربه و سرعت عمل ثبت اظهارنامه مالیاتی و مهارت کافی‌نت‌ها را ندارند.