آخرین خبرها اززلزله ترکیه وسوریه؛ شمار کشته‌ها از ۵۰۰۰ نفر گذشت

امدادرسانی در باران و پس‌لرزه‌؛

امدادرسانی در باران و پس‌لرزه‌؛ آخرین خبرها اززلزله ترکیه وسوریه؛ شمار کشته‌ها از ۵۰۰۰ نفر گذشت

 

 

زلزله ویرانگر  ترکیه و سوریه تاکنون بیش از هزاران کشته و دهها هزار مصدوم برجای گذاشته است و برغم برودت هوا و بارش‌ها و پس‌لرزه‌ها، تلاش امدادگران برای نجات مصدومان احتمالی و اسکان زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، زلزله ویرانگر  ترکیه با ۷.۸ ریشتر بزرگی، از بزرگترین زلزله ترکیه در قرن اخیر بود که در سوریه نیز تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است و علاوه بر این دو کشور در لبنان و عراق هم احساس شده است.
 اعزام تیم‌های امدادی ایران به ترکیه و سوریه
در پی وقوع زلزله مقامات ترکیه، هشدار سطح ۴ را اعلام کردند که به معنای درخواست کمک بین‌المللی است. براساس اعلام اوکتای معاون رییس جمهوری ترکیه ۳۲۹۴ امدادگر از سایر کشورها آمده و ۷۰ کشور نیز پیشنهاد کمک داده و هم اکنون تیم‌های ۱۴ کشور فعالیت‌های میدانی را آغاز کرده‌اند.
پیش‌تر سران و رهبران کشورهای مختلف جهان نیز ضمن ارسال پیام‌های همدردی، برای اعزام نیرو و تجهیزات اعلام آمادگی کردند که از ایران نیز تیم پزشکی و امدادی هلال‌احمر  برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به ترکیه اعزام شدند و به گفته معاون بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ، شش تیم در قالب تیم‌های جست‌وجو، امدادونجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات، جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.