رئیس سازمان نوسازی مدارس: تخریب زیاد ۸۸ مدرسه در زلزله خوی

رئیس سازمان نوسازی مدارس: تخریب زیاد ۸۸ مدرسه در زلزله خوی


رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت:در زلزله خوی ۸۷۳ فضای آموزشی تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که در ۸۸ مدرسه تخریب زلزله بالا بوده است.
به گزارش مهر، حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی خبری به مناسبت افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در دهه مبارک فجر ضمن عرض تسلیت در مورد جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله خوی گفت: ۱۱۰۰ پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد که سهم عمده این مدارس افتتاح شده ناشی از تلاش و زحمات خیرین مدرسه است.
وی با بیان اینکه ۳۷ درصد پروژه‌هایی که افتتاح شده است با مشارکت خیرین ساخته شده اند، گفت:هشت درصد مدارس به صورت کامل از سوی خیرین احداث شده و مابقی مدارس با مشارکت دولت به بهره برداری رسیده اند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در کلاس هایی که ۵۰ نفر دانش آموز در آن حضور دارند، آموزش با آرامش صورت نمی‏گیرد، گفت:با هر مدرسه‌ای که می‌سازیم، آگاهی و توسعه از یک در وارد شده و جهالت و ناآگاهی از در دیگر خارج می شود.ساخت مدرسه به آبادانی هرچه بیشتر کمک می‏کند.
خان‌محمدی به مذاکره برای ساخت مدرسه و آموزش در طرح ۲۰۲۰ محله اشاره کرد و گفت:قرار است تا فضای مدرسه را در کنار امکاناتی چون سالن ورزشی، درمانگاه، مراکز فرهنگی و هنری و...در قالب یک مجموعه بسازیم. در تفاهم اولیه قرار است در مناطقی که زمین و شرایط مهیاست ساخت و ساز آغاز شود و ظرف سه سال تعدادی را به عنوان نمونه ارائه دهیم.
وی به اشاره به اینکه مدارس باید کانون تربیت و پیشرفت محله باشند؛ گفت:برنامه دیگر سازمان نوسازی مدارس راه اندازی سامانه‌ها و رصد
پروژه ها در سطح کشور است.