میز خبر

۰

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می‌یابد
قائم مقام طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از ورود کشتی حامل  گوی شناور این فاز به عسلویه خبر داد و گفت: ظرفیت بارگیری میعانات‌گازی در این گوی شناور ۷ هزار مترمکعب در ساعت است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، سیدحسین عظیمی با اشاره به اینکه این سامانه بارگیری میعانات گازی، اظهار کرد: یکی از روش‌های متداول انتقال میعانات گازی به کشتی‌های نفتکش استفاده از گوی شناور (SPM) است. وی با بیان اینکه این گوی شناور روی آب، به‌وسیله اتصالات زنجیر و لنگرهای شمعی که در بستر دریا کوبیده می‌شوند، مهار می‌شود و امکان پهلوگیری نفتکش برای بارگیری میعانات گازی را فراهم می‌سازد، افزود: کار نصب و بهره‌برداری این گوی شناور در خلیج فارس تا شهریور امسال به پایان می‌رسد.
قائم مقام طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی به ساخت و انجام آزمون‌های کیفی این گوی شناور توسط یک شرکت خارجی اشاره کرد و گفت: ورود این تجهیز راهبردی به پارس جنوبی و نصب و راه‌اندازی آن از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌رود و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به‌صورت هفتگی اجرای آن را رصد می‌کند.
عظیمی درباره آثار مطلوب اجرای این پروژه تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی گوی شناور فاز ۱۹ افزون بر بالا بردن ظرفیت تناژ بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی منطقه پارس ۲، افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی و نیز قابلیت انجام تعمیرات دوره‌ای تأسیسات را امکان‌پذیر می‌سازد و ضمن جلوگیری از فرسودگی تجهیزات اندازه‌گیری و بارگیری میعانات گازی و متعادل‌سازی سطح توان عملیاتی آنها، نقش مؤثری در تولید پایدار گاز و میعانات گازی ایفا می‌کند.

تحقق کامل برنامه‎ تولید در نفت و گاز زاگرس جنوبی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید این شرکت همگام با انجام اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حمید ایزدی اظهار کرد: اجرای کامل دستورعمل‌های وزارتی، جلوگیری از حضور کارکنان مستقر در شهرهای آلوده در مناطق عملیاتی، راه‌اندازی ایستگاه‌های تب‌سنجی، توزیع اقلام پیشگیری در سطح شرکت، تعطیلی رستوران‌ها، باشگاه‌ها، مسابقات ورزشی، آیین‌های مختلف، برگزاری نشست‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس، ضدعفونی همه خودروهای استیجاری و شرکتی به‌صورت مستمر، استفاده از ابزارهای آموزشی برای فرهنگ‌سازی مبارزه با بیماری کرونا، گندزدایی همه اماکن و سطوح و هماهنگی کامل مناطق عملیاتی با سازمان‌های مرتبط برای محافظت از کارکنان و خانواده‌های آنها در برابر این بیماری سبب شد افزون بر حفظ سلامت کارکنان تولید، صیانتی این شرکت بهره‌بردار بدون وقفه انجام شود.
وی افزود: با اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و همکاری سازمان بهداشت و درمان در اجرای برنامه‌های کنترلی تاکنون موردی از ابتلای کارکنان این شرکت به بیماری کرونا گزارش نشده است که جای قدردانی دارد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، با تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط حساس کنونی گفت: خرید اقلام پیشگیری متداول، ادوات مسدودسازی جاده‌ها و توزیع میان شهرها و روستای پیرامون مناطق عملیاتی، استفاده از ماشین‌آلات این شرکت برای ضدعفونی معابر عمومی، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با مسدودسازی برخی جاده‌های ارتباطی از سوی ماشین‌آلات ترابری این شرکت، تشکیل گروه‌های جهادی و شرکت در طرح ضدعفونی مستمر معابر و ایستگاه‌های پایش سلامت مستقر در ورودی و خروجی شهرها و روستاهای مناطق عملیاتی از جمله اقدام‌های مستمر این شرکت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان گفت: در این زمینه با تهیه جداول خوداظهاری و همکاری شرکت‌ها در حال جایگزینی نیروها و بازگشت نیروهای سالم و بدون بیماری‌های زمینه‌ای در مناطق اقماری هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها به بهترین شکل ممکن تا پایان و کنترل این بیماری ادامه یابد.
تندر تصریح کرد: همه تلاش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در تمامی مناطق کشور بر بیماری کرونا متمرکز است و در هر شرایطی سلامت کارکنان در اولویت قرار دارد.

از سوی شرکت پایانه‎های نفتی ایران؛ کارگاه تولید دستکش در خارک راه‌اندازی شد
کارگاه تولید دستکش با هدف مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره خارک از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران راه‌اندازی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، نادر پیرزاده، سرپرست مدیریت عملیات عمومی این شرکت اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و برای مقابله با گسترش آن در سطح جزیره خارک، مدیریت عملیات عمومی اقدام‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف به سرانجام رسانده است.
وی افزود: بر همین اساس همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین در ادامه مسیر فعالیت خود اقدام به ساخت دستگاه تولید دستکش کرده و کارگاه تولید آن در مدیریت عملیات عمومی راه‌اندازی شده است.
مدیر عملیات عمومی پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد:‌ در فاز نخست این پروژه جهادی حدود ۲۵۰۰ جفت دستکش تولید شده است که به‌صورت رایگان در اماکن عمومی در اختیار اهالی جزیره خارک قرار خواهد گرفت.