تولید پلی پروپیلن در مجتمع پتروشیمی تبریز بومی سازی می‎شود

مدیرعامل پتروشیمی تبریز:

مدیرعامل پتروشیمی تبریز: تولید پلی پروپیلن در مجتمع پتروشیمی تبریز بومی سازی می‎شود


تبریز-توفیقی
مدیرعامل پتروشیمی تبریز با بیان اینکه تولید پلی پروپیلن بخش زیادی از نیاز صنایع را تامین می کند، افزود: پلی پروپیلن جزو
پلاستیک های سالم مطرح است و با افتتاح این واحد زنجیره ارزش پتروشیمی تکمیل می شود در نقش مهمی در صنایع کشور ایفا می کند.
سیاوش درفشی از اشتغالزایی ۲۰۰ نفری در این واحد افتتاح شده خبر داد و گفت: به خاطر تکنیک های مهندسی در این مجموعه
هزینه ها بسیار پایین آمد و ما تغییرات زیادی را در بهبود فرایند انجام دادیم و واحد تحقیق و توسعه این مجموعه به زودی دانش فنی این تولید را بومی سازی می کند.
وی نیاز صنایع کشور به پلی پروپیلن را ۶ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید کشور است که ۸۰۰ هزار تن فعال است و پلی پروپیلن تولیدی مجتمع پتروشیمی تبریز ۸۰ درصد ببرای نیاز داخلی مصرف و ۲۰ درصد نیز صادر می شود.
مدیرعامل پتروشیمی تبریز میزان صادرات پتروشیمی را ۴۰۰ هزار تن در سال اعلام و خاطرنشان کرد: محصولات این مجتمع به ۳۶ کشور صادر می شود و ارزش آن نیز ۲۰۰ میلیون دلار است.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: بهره برداری از این واحد یک کار کم نظیر و باارزشی است که توسط مهندسان باتجربه و معتمد این مجموعه انجام شده است.
زین العابدین رضوی خرم خاطرنشان کرد: پتروشیمی تبریز یکی از پتروشیمی های قدیمی و ممتاز کشور است که نقش مهمی در صنعت پتروشیمی دارد و با افتتاح این واحد زنجیره ارزش این مجتمع تکمیل می شود.
وی بهره برداری از این واحد را یکی از دستاوردهای ارزشمند در توسعه صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اتکا به مهندسان داخلی و با استفاده از منابع ارزشمند نفتی در صنعت پتروشیمی خودکفا باشیم تا منجر به توسعه ارزش افزوده در صنایع پایین دستی شود.