خبر

۰

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اعلام کرد؛
امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) اول رمضان است
دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، ضمن اعلام شنبه به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان، گزارش استهلال این ماه مبارک را منتشر کرد.
به گزارش  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امروز آغازین‌ روز ماه مبارک رمضان است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛
جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دنیا
خبرگزاری فرانسه به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن در دنیا اشاره کرد.
به گزارش  مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۷۳۳ مبتلا به کرونا در دنیا ۱۹۰ هزار و ۸۹ نفر فوت کرده‌اند.
این رسانه غربی گزارش داد: در اروپا تاکنون یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۱۱۶ هزار و ۲۲۱ کرونایی فوت کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: قاره اروپا بیشترین قربانی ناشی از کرونا را دارد.
بر اساس این گزارش؛ آمریکا با ۴۹ هزار و ۹۶۳ نفر بیشترین آمار فوتی را در دنیا دارد و پس از آن ایتالیا با ۲۵ هزار و ۵۴۹، اسپانیا با ۲۲ هزار و ۱۵۷، فرانسه با ۲۱ هزار و ۸۵۶ و انگلیس با ۱۸ هزار و ۷۳۸ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

واکنش شورای امنیت ملی آمریکا به پرتاب ماهواره نور
شورای امنیت ملی آمریکا نیز همانند سایر دستگاه‌های این کشور واکنشی خصمانه به پرتاب ماهواره نور در ایران نشان داد.
به گزارش  مهر، شورای امنیت ملی آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر به اقدام اخیر سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره نظامی واکنش نشان داده است.این نهاد که بخشی از تشکیلات دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا است با اشاره به بحران کرونا مدعی شده است: «در حالی که مردم از کووید -۱۹ در رنج هستند و می‌میرند، حکومت ایران از هدر دادن منابع و پول احساس سربلندی می‌کند. هیچ‌کس نباید برای ایران احساس تأسف بکند. ایران نباید اجازه داشته باشد به توسعه موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما بپردازد و به همین دلیل است که این حکومت زیر تحریم است».

 مسکو اعلام کرد:
امیدواریم آمریکا از سازمان تجارت جهانی خارج نشود
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است واشنگتن در بحبوحه بحران فعلی از سازمان تجارت جهانی خارج نشود.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است واشنگتن در بحبوحه بحران فعلی از سازمان تجارت جهانی خارج نشود. معاون وزیر خارجه روسیه گفت که با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی که جهان با آن سروکار دارد، خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی اقدام درخوری نیست.