دریای خزر پر بارش‌ترین حوضه‌ آبریز در این هفته و هفته آینده

مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز کشور را پیش‌بینی و اعلام کرد: هفته آینده حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش را خواهد داشت.

 



مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز کشور را پیش‌بینی و اعلام کرد: هفته آینده حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش را خواهد داشت.
به گزارش وزارت نیرو، گزارش جدید موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که برای هفته جاری وقوع بارش‌ها اغلب در مناطق ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده نیز مانند هفته اول وقوع بارش‌ها با مقدار کمتر در مناطق ذکرشده مورد انتظار است.
حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۵۱.۸ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳.۹ میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.
مقام دوم پر بارش‌های این هفته  مربوط  به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش  ۲.۲ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری است.
پس‌ازآن حوضه آبریز قره قوم بیشینه بارش ۱.۲  میلی‌متری و متوسط محدوده صفر  میلی‌متری را تجربه می‌کند.
حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه بارش ۲ دهم میلی‌متری با متوسط محدوده صفر میلی‌متری دارد.
در هفته جاری حوضه‌ آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان  بیشینه بارش
 ۱ دهم میلی‌متری بدون متوسط محدوده را دارد.
حوضه آبریز مرزی شرق تنها حوضه آبریز درجه‌یک بدون بارش کشور در این هفته  است.
این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور ۱۸ حوضه‌ آبریز بدون بارش هستند.
در هفته منتهی به ۱۵ مهرماه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور روند بارش‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد به‌طوری‌که  در ۵ حوضه آبریز بارش خواهیم داشت و یک حوضه هم بدون بارش خواهند بود.
بر این ‌اساس حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۱۵ مهر بیشینه بارش ۲۸.۴ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲.۵ میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.
در هفته منتهی به ۱۵ مهر حوضه‌ آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش ۳ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.
حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۱۵ مهر بیشینه بارش ۸ دهم میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری خواهد داشت.