وزیر کشور: تردد زائران در مرزهای کشور عادی است

وزیر کشور گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور روان و عادی است.

وزیر کشور: تردد زائران در مرزهای کشور عادی است

 

 وزیر کشور گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور روان و عادی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی  در گفتگو با بخش خبری یک و شبکه خبر با قدردانی از مردم شهرستان پیرانشهر گفت: مردم این شهرستان به خوبی از زائران استقبال می‌کنند و فضای معنوی بسیار عالی در شهرستان پیرانشهر و پایانه مرزی تمرچین حاکم شده است.
وی با قدردانی از زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی افزود: این مرز ظرفیت اعزام روزانه چندده هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کربلای معلی را دارد.
وحیدی ادامه داد: استان‌های نزدیک به آذربایجان غربی می‌توانند به صورت کنترل شده برای عزیمت به کربلا از این مرز تردد کنند تا مشکلی در این مرز صورت نگیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه شرایط بسیار مطلوبی برای اعزام زائران در مرز تمرچین حاکم است، افرود: شرایط آب و هوایی معتدل و زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه، سبب شده تا مرز تمرچین به گذرگاهی مناسب برای اعزام زائران شمال غرب کشور تبدیل شود.
وحیدی با قدردانی از طرف عراقی در مرز تمرچین برای تسهیل در عبور و مرور، بیان کرد: تعاملات و گفت و گوی‌های استاندار آذربایجان‌غربی با طرف عراقی قبل از اعزام زائران بسیار اثر بخش بوده است.
وی با بیان اینکه تمرچین در سال‌های بعدی نیز میزبان زائران اربعین حسینی خواهد بود، اظهار کرد: با مشاهده توسعه صورت گرفته در این منطقه در چند ماه اخیر، قطع یقین سطح ارائه خدمات به زائرین در سال آتی چند برابر خواهد شد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه تردد زائران در سایر مرزهای کشور روان و عادی است گفت: به دلیل حضور اتباع افغانستانی در مرز شلمچه ازدحام وجود دارد که امیدوارم با هماهنگی صورت گرفته به تدریج شاهد کاهش ازدحام در این مرز باشیم.