خسارت سیل به شبکه آبرسانی ۱۰ روستای ایرانشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از خسارت سیل به شبکه آبرسانی ۱۰ روستای ایرانشهر خبر داد و گفت: آب شرب این ۱۰ روستا با همدلی مردم و نیروهای عملیاتی آبفا به مدار مصرف بازگشت اما در پی بارش‌های دو روز گذشته مجدد وضعیت آبی ۶ روستا ناپایدار شد.

خسارت سیل به شبکه آبرسانی ۱۰ روستای ایرانشهر

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از خسارت سیل به شبکه آبرسانی 10 روستای ایرانشهر خبر داد و گفت: آب شرب این 10 روستا با همدلی مردم و نیروهای عملیاتی آبفا به مدار مصرف بازگشت اما در پی بارش‌های دو روز گذشته مجدد وضعیت آبی 6 روستا ناپایدار شد.
به گزارش ایسنا؛ علیرضا قاسمی بیان کرد: با تداوم بارندگی طی روزهای گذشته و طغیان رودخانه های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر، ۱۰ سامانه آبرسانی روستایی در این شهرستان از مدار خارج شد.
وی افزود: از آنجایی که با اعلام هواشناسی مبنی بر شروع بارش های سیل آسا و تشدید آن در نیمه جنوبی استان، نیروهای آبفا از اول مرداد ماه در آماده باش کامل قرار گرفتند، به صورت فوری نسبت به پایداری وضعیت شبکه آب روستاهایی که دچار مشکل شدند، اقدام کردند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در نهایت با تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی شرکت و کمک و همدلی اهالی در شرایط سیلابی، ابتدا شبکه آب
 ۷ روستا وارد مدار آبرسانی شد.
وی اضافه کرد: وضعیت ۳ روستای آبادان، حاجی آباد و کوچه نیز به دلیل این که منابع تأمین آب این روستاها در مسیر رودخانه قرار دارد، بعد از فروکش کردن رودخانه پایدار شد اما در پی بارندگی شدید دو روز گذشته و طغیان رودخانه مجدد شبکه آب 6 روستا از مدار بهره برداری خارج شد.
قاسمی با بیان این که نیروهای آبفا در حال تلاش برای پایداری وضعیت آبی این روستاها هستند، اظهار کرد:میزان خسارت‏های وارد شده به تاسیسات آبرسانی ایرانشهر توسط کارشناسان مربوطه در حال جمع‏بندی است و
 به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با تاکید بر این که خدمت به مردم سرلوحه کاری مجموعه آب و فاضلاب است، خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای آبفا برای رفع مشکل و توزیع آب در مناطق آسیب‏دیده سایر نقاط استان نیز به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تا زمان پایداری شرایط ادامه دارد.