بالغ بر ۱۷۰۰ خانوار در سیل فارس حادثه دیدند

معاون ‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس:

یک هزار و ۷۹۸ خانوار استان فارسی در سیلاب اخیر آسیب دیده اند، سیلابی که باعث شده است تا ۲۴۸ تیم عملیاتی را برای امداد رسانی به سیل زدگان بسیج‌ کند.

بالغ بر ۱۷۰۰ خانوار در سیل فارس حادثه دیدند

یک هزار و ۷۹۸ خانوار استان فارسی در سیلاب اخیر آسیب دیده اند، سیلابی که باعث شده است تا ۲۴۸ تیم عملیاتی  را برای امداد رسانی به سیل زدگان بسیج‌ کند.
معاون ‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه سامانه بارشی مونسون در استان فارس باعث درگیری ۲۴ شهرستان این استان با سیلاب و آب‌گرفتگی شده است، اظهار کرد؛ از ۴ مرداد و با شروع فعالیت این سامانه و جاری شدن سیلاب هزار و ۷۹۸ خانوار استان فارسی دچار حادثه شده اند.
مهدی خوبیار شمار حادثه دیدگان سیلاب را
هفت هزار و ۷۹۸ نفر در این استان اعلام کرد و گفت:سیلاب اخیر تا روز ۹ مرداد ۲۰ نفر مصدوم‌سرپایی و یک فوتی داشته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس بیان داشت:توسط عوامل امدادی استان از چهارم مرداد تاکنون به پنج هزار و ۳۴۶ نفر امداد رسانی شده است.
او از فعالیت هزار و ۱۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۴۸ تیم با استفاده از ۱۹۳ خودروی عملیاتی در این استان خبر داد.
خوبیار گفت:۲۷۱ باب منزل آب‌گرفته توسط نجاتگران و امدادگران این جمعیت در سراسر نقاط سیل زده تخلیه شده است.
اسکان ۸۵۳ نفر و توزیع هزار و ۴۵۰ پرس غذای گرم و ۶۵۰ پرس غذای سرد در بین سیل زدگان از دیگر اقداماتی است که معاون امداد و نجات
جمعیت هلال احمر فارس به آن اشاره داشت.
اهدای ۵۰ دست البسه اهدایی کودک، ۲۰ جفت دمپایی، سه هزار و۸۹۹ کیلوگرم نایلون پنج هزار و ۳۱۱ تخته پتو، ،۹۷۷ تخته موکت ،۲۳ دستگاه چادر امدادی ،۴۶ عدد کلمن آب ،۶۰۰ کیلوگرم حبوبات ،۳۴۰۰ عدد کنسروجات ،۴۰۰ بطری
۹۰۰ گرمی روغن مایع، دو هزار و ۲۱۱ کیلوگرم برنج ،
۱۰۱ کیلو چای خشک، ۶۲۰ کیلوگرم قند و شکر،
 ۶۰ بسته غدایی ۲۴ ساعته، ۸۸۰ بسته غذای ۷۲ ساعته
،۲۶ بسته غذای یکماهه و پنج عدد بخاری والور از اقلامی است که جمعیت هلال احمر فارس در بین سیل زده گان ‌این استان توزیع کرده است.