مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مردم و شهروندان هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش‌های سیل‌آسا را جدی گرفته و از استقرار در نقاط پرخطر خودداری کنند.

مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

 


 


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مردم و شهروندان هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش‌های سیل‌آسا را جدی گرفته و از استقرار در نقاط پرخطر خودداری کنند.
به گزارش مهر، مهدی خدمتی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران در استانداری اردبیل با اشاره به خسارات سیل در بسیاری از مناطق کشور و امکان بارندگی‌های شدید در روزهای آینده در اردبیل اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران اردبیل آمادگی کامل را برای مقابله با آسیب‌های احتمالی سیلاب در اردبیل دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم باید همکاری لازم را با مدیریت بحران داشته و در روزهای اخیر هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، تصریح کرد: احتمال سیل در برخی از نقاط این استان وجود دارد و ضروری است شهروندان و گردشگران از استقرار در نقاط پرخطر خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی گفت:ستاد بحران استان با هماهنگی فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال آماده‌باش بوده و هشدارهای لازم نیز برای رعایت موارد ایمنی از طرق مختلف اعم از مکاتبه، پیامک و رسانه‌های رسمی و مجازی به اعضای ستاد، فرمانداران و همچنین مردم استان اعلام شده است.
خدمتی با بیان اینکه استان اردبیل جز استان‌های حادثه‌خیز بوده و با وقوع بارندگی شدید امکان سیلابی شدن معابر، خیابان‌ها و رودها وجود دارد، افزود:شهروندان و گردشگران از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان‌ها و دیوارهای نیمه‌کاره و فرسوده، زیر درختان کهنسال و حاشیه رودخانه‌ها در هنگام سیلاب خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، اجتناب از هرگونه جابجایی و کوچ عشایر، خودداری از صعود
به ارتفاعات و پرهیز از قرار گرفتن در مسیل‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان با خودداری از پارک خودروها در کنار رودخانه‌ها و درختان فرسوده، پرهیز از پرواز با هواپیمای سبک و بالگرد، تقویت گلخانه‌های استان، حفاظت از کندوهای زنبور عسل و حفاظت از تجهیزات آبیاری و حفاظت از تأسیسات عمومی شهری به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی مدیریت بحران را یاری کنند.