گازرسانی به روستاها یک گام در تحقق عدالت اجتماعی است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس :

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی چون گازرسانی به مناطق روستایی یک گام مهم در تحقق عدالت و بهره‌مندی همه مردم جامعه از منابع است.



نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی چون گازرسانی به مناطق روستایی یک گام مهم در تحقق عدالت و بهره‌مندی همه مردم جامعه از منابع است.
"کمال علیپور خنکداری"در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به مناطق روستایی سوادکوه با تاکید بر اجرای پروژه بر اساس برنامه زمانبندی، اظهار کرد:یکی از اهداف نظام اسلامی که در قانون اساسی بر آن تأکید شده، رسیدن به عدالت است.
وی اظهار داشت:براساس برنامه توسعه این پروژه با توجه به اینکه در ایام فصل کاری هستیم باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود تا بیشترین استفاده از این ایام برای پیشرفت پروژه حاصل گردد.
نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس خواستار تسریع در روند گازرسانی به شهرهای این شهرستان از طریق شرکت گاز استان شد.
وی توجه ویژه به مسائل ایمنی و توسعه پایدار را مهم دانست و ادامه داد: شرکت گاز جهت برقراری جریان گاز ایمن و پایدار مشترکین، همزمان با تسریع در عملیات گازرسانی، اتخاذ نماید.
در ادامه، "جعفر احمدپور" مدیرعامل شرکت گاز استان گفت:از مجموع 162 روستای منطقه سوادکوه، 83 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
 عملیات گازرسانی در 20 روستای سوادکوه در دست اجراست
وی با اشاره به اینکه  عملیات گازرسانی در 20 روستای سوادکوه در دست اجراست که دارای پیشرفت 95 درصدی می‌باشد، افزود:گازرسانی به 47 روستای دیگر بخش ولوپی و راستوپی این شهرستان در دست مطالعه و طراحی است.
احمدپور اظهار داشت: با ورود گاز به این روستاها، بیش از 11 هزار مشترک روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح داشت: گازرسانی به روستاهای منطقه ورسک در 3 فاز برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
وی افزود: تعداد 26 روستای دهستان ولوپی منطقه آلاشت، تست شبکه به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری و نصب انشعاب می‌باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان از بهره‌مندی 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی شهرستان سوادکوه از نعمت گاز طبیعی خبر داد و افزود:قرار گرفتن روستاهای سوادکوه در مناطق سخت کوهستانی و جنگلی، آن را در اولویت گازرسانی در راستای حفظ جنگل و جلوگیری از تخریب آن قرار داده است.گفتنی است؛ جلسه بررسی پروژه گازرسانی به روستاهای سوادکوه با حضور مدیرعامل گاز مازندران، نماینده مردم شریف قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان محلی سوادکوه در فرمانداری سوادکوه برگزار شد.