باید واقعیت را بپذیریم و با تلخی آن کنار بیائیم!

در شرایط فعلی کشور، با وضعیت خاص اقتصادی، تحریم و تورم و رکود و بیکاری و گرانی و ... مشکلات مختلفی که درجریان‌اند؛ باید به رفتن‌وآمدن کروناویروس، به شکل های مختلف و جهش‌هایش، عادت کنیم.

باید واقعیت را بپذیریم و با تلخی آن کنار بیائیم!

در شرایط فعلی کشور، با وضعیت خاص اقتصادی، تحریم و تورم و رکود و بیکاری و گرانی و ...  مشکلات مختلفی که درجریان‌اند؛ باید به رفتن‌وآمدن کروناویروس، به شکل های مختلف و جهش‌هایش، عادت کنیم. باید دولت و مسئولان ذیربط یک‌بار برای همیشه تکلیف مردم را با این وضعیت روشن کنند؛ این‌که احتمالا استفاده از ماسک، به یک رفتار و هنجار عمومی تبدیل خواهد شد و باید بشود. در غیر این‌صورت مردم به اشکال مختلف ناچار خواهند بود هزینه رعایت نکردن‌های خود را بدهند. این بسیار طبیعی است که با شرایط خاص کشورما، دولت نمی‌تواند محدودیت‌ها را به مدت طولانی ادامه دهد، این مسئله در مورد کشورهای توسعه یافته و ثروتمند هم صادق است؛ هرچند در برخی از کشورها، مردم و دولت‌ها همراهی و همکاری بهتری دارند چون دولت‌ها و مسئولان مختلف در کنار مردم هستند و با تسهیلات خاصی شرایط را قابل تحمل‌تر می‌کنند. اما متاسفانه هم در میان برخی از مردم ما و هم میان برخی مسئولان همصدایی و همنوایی دیده نمی‌شود. در رابطه با نحوه مقابله با این بیماری، حضور در اجتماعات مختلف، باز شدن و آغاز به کار برخی اماکن پرخطر، اما و اگرهایی وجود دارد و مخالفت‌ها و موافقت‌هایی.   
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران برای بازگشت محدودیت‌ها پای شاخص مولد را به میان می‌آورد؛ اما این شاخص از شهری به شهری و حتی از محله‌ای به محله دیگر، فرق می‌کند. باید تدابیر خاص دیگری اندیشید و با تغییرات پساکرونایی و زندگی با کرونا کنار آمد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا، با پذیرفتن خستگی مردم از محدودیت‌ها و رعایت برخی نکات، معتقد است مردم رعایت حداکثری ملاحظات بهداشتی را در نظر بگیرند تا به حداکثر بهره‌جویی از راهبرد اجتماعی طرح‌هایی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند برسیم. طبعا کمترین انتظاری که مردم دارند تامین حداکثری وسایل حمل‌ونقل عمومی در این جهت است.