ضرورت برخورد با قاچاق کالاهای عادی و ممنوعه

رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: قاچاق کالا چه از طرف نیروی انتظامی، نیرو‌های ضابط و همکاران ما در قوه قضاییه باید مورد برخورد قرار بگیرد .

رئیس قوه قضاییه گفت: قاچاق کالا چه از طرف نیروی انتظامی، نیرو‌های ضابط و همکاران ما در قوه قضاییه باید مورد برخورد قرار بگیرد .
به گزارش  صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور گفت: اختلاف رد صلاحیت یکی از مسائل و مشکلات ماست و یک مقدار به مسائل تبیین نبودن دقیق قانون مرتبط می‌شود که در نحوه قانون گذاری و نحوه تشریح آن باید کار کرد که تمام مسائل و مشکلات به حداقل برسد و شما هم مسائل را پیگیری کنید تا مسائل و مشکلات به حداقل برسد و آسیب شناسی صورت بگیرد.
 قاچاق سلاح و مشروبات الکلی باید به صورت مضاعف دیده و برخورد شود
وی با اشاره به قاچاق کالا در کشور و نحوه برخورد با آن گفت: قاچاق کالا باید مورد برخورد قرار گیرد چه از ناحیه نیروی انتظامی، نیرو‌های ضابط و همکاران ما هم در این زمینه باید رسیدگی و برخورد نمایند.
رئیس قوه قضاییه افزود: با قاچاق کالای سازمان یافته یا به هر شکلی که باشد آن چیزی که تشدید می‌کند این اقدام را مسئله قاچاق کالای ممنوعه است، قاچاق سلاح و قاچاق مشروبات الکلی این‌ها به صورت مضاعف باید دیده شود یعنی هم موضوع قاچاق است و هم مسئله کالای ممنوعه است که اساس آن ممنوعیت دارد و مسئله وصف قاچاق بودن آن است که واقعاً باید از مسئولان مربوطه چه در مرز‌ها و چه در درون شهر‌ها خواست که برخورد با قاچاق سلاح و مشروبات الکلی و کالا‌های ممنوعه را تشدید کنند.
آقای رئیسی گفت: مسئولان مربوطه هم در تشدید نوع نگاه و برخورد و هم در تصمیم گیری قضایی باید بازدارنده باشند و دادگاه‌های ما باید به نحوی با قاچاقچیان برخورد کنند مخصوصاً قاچاقچیان سازمان یافته و حرفه‌ای که بازدارنده باشد برای کسانی که خودشان می‌خواهند ارتکاب جرم را بپرورانند.