خبر

۰

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا:

واشنگتن از همه ابزارهاي ديپلماتيک براي تمديد تحريم تسليحاتي ايران استفاده مي‌کند

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با اشاره به دومين سالگرد خروج غيرقانوني اين کشور از برجام، اعلام کرد که واشنگتن از همه ابزارهاي ديپلماتيک براي اطمينان از تمديد تحريم تسليحاتي ايران استفاده خواهد کرد.

به گزارش ايلنا، «مورگان اورتاگوس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با اشاره به دومين سالگرد خروج غيرقانوني اين کشور از برجام، اعلام کرد که واشنگتن از همه ابزارهاي ديپلماتيک براي اطمينان از تمديد تحريم تسليحاتي ايران استفاده خواهد کرد.

وي با تکرار برخي ياوه‌گويي‌ها در توئيتي نوشت: «از همه گزينه‌هاي ديپلماتيک استفاده مي‌کنيم تا اطمينان يابيم که تحريم تسليحاتي ايران تمديد خواهد شد. ما وضعيت کنوني خشونت و تروريسم ايران را نمي‌پذيريم و هرگز اجازه دستيابي اين کشور به سلاح هسته‌اي را نخواهيم داد».


ادعاي يک مقام صهيونيستي درباره اتهام‌هاي واهي عليه ايران

يک مقام صهيونيستي به اتهام تازه عليه ايران واکنش نشان داد.

به گزارش ايلنا به نقل از اسپوتنيک، يک مقام صهيونيستي که نامش منتشر نشده است در مورد حمله سايبري به تاسيسات آب شهري مدعي شد: اين حمله عبور از خط قرمز بود‌. اين حمله‌اي عليه تمام قوانين جنگ بود. ما انتظار چنين چيزي را از سوي ايرانيان نداشتيم.


ژاپن تايمز:آمريکا براي مهار چين در اقيانوسيه موشک کروز مستقر مي‌کند

يک روزنامه ژاپني از تصميم آمريکا براي استقرار موشک کروز در منطقه آسيا و اقيانوسيه براي مهار چين خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از ژاپن تايمز، آمريکا براي مقابله با چين و مهار قدرت اين کشور به دنبال استقرار سامانه موشکي کروز در منطقه آسيا و اقيانوس آرام است.بر اساس اين گزارش، آمريکا براي جلوگيري از آنچه برتري موشکي چين مي نامد مي‌خواهد سامانه موشکي زميني دوربرد خود را در اين منطقه آرايش دهد.


پمپئو مدعي شد: با خروج آمريکا از برجام خاورميانه وضع صلح‌آميزتري دارد

وزير امور خارجه آمريکا مدعي شد که پس از خروج آمريکا از برجام، وضعيت خاورميانه صلح‌آميزتر است.به گزارش ايسنا، مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا به دنبال دومين سالروز خروج کشورش از توافق هسته‌اي در صفحه توييترش نوشت: دو سال پيش، دونالد ترامپ تصميم شجاعانه حفاظت از جهان در برابر خشونت ايران و تهديدهاي هسته‌اي آن را با خروج از توافق ايران [توافق هسته‌اي] اعلام کرد. امروز، آمريکايي‌ها نسبت به وقتي که اگر در برجام مي‌مانديم امنيت بيشتري دارند و خاورميانه صلح‌آميز است.اظهارات پمپئو در پي اين مطرح مي‌شود که دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در ابتداي روي کار آمدن با ناقص تلقي کردن توافق هسته‌اي که ميان ايران و پنج قدرت جهاني انجام شده بود، از آن خارج شده و پس از آن تحريم‌هاي متعددي را بر ايران اعمال کرده است.