اختصاص ۸۰۰۰ تن روغن به خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خوشبختانه بازار استان به سمت متعادل شدن در توزیع روغن در حرکت است. هم‌اکنون سهمیه روغن اختصاص داده شده به خراسان رضوی ۸۰۰۰ تن بوده و در وضعیت کنونی میزان ذخایر روغن در کارخانه‌های استان از وضعیت خوبی برخوردار است.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خوشبختانه بازار استان به سمت متعادل شدن در توزیع روغن در حرکت است. هم‌اکنون سهمیه روغن اختصاص داده شده به خراسان رضوی  ۸۰۰۰ تن بوده و در وضعیت کنونی میزان ذخایر روغن در کارخانه‌های استان از وضعیت خوبی برخوردار است.
محمدرضا اورانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرایط تامین مرغ و تخم‌ مرغ در سطح استان اظهار کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و ذخیره‌سازی مرغ و تخم مرغ در سطح استان از شرایط مطلوبی برخوردار است. در فروردین سال جاری بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۶۲ هزار جوجه گوشتی در استان تولید شد که میزان متوسط روزانه این آمار معادل ۶۰۰ تن است. در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام استان از ذخایر مطلوبی برخوردار است و گوشت مرغ نژاد آرین به قیمت ۵۲ و نژاد غیرآرین به قیمت ۵۰ هزار تومان خرید شده و ذخیره‌سازی می‌شود.
وی افزود: به اصناف مختلفی همچون هتل‌ها، رستوران‌ها و... نیز اعلام کرده‌ایم برای ذخیره‌سازی گوشت مرغ اقدام کنند. تولید روزانه تخم مرغ در استان هم بیش از ۴۲۵ الی ۴۴۰ تن است. هم‌اکنون میزان مصرف استان نیز روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده، حداکثر قیمت گوشت قرمز دام سنگین در استان ۲۰۰ و دام سبک حداکثر ۲۲۰ هزار تومان است. اگر فروشنده‌ای نرخی بیش از ارقام مذکور اعلام کند، قانونا با وی برخورد خواهد شد.