اولویت تعهد با شماست، نه مردم

آخرین نوشتار ما قبل از برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری است ( البته اگر به دور دوم نرود) و آنچه تاکنون باید از شرح و تفسیر وعده های کاندیداها می گفتیم را بیان داشتیم.

اولویت تعهد با شماست، نه مردم

آخرین نوشتار ما قبل از برگزاری سیزدهمین انتخابات  ریاست جمهوری است ( البته اگر به دور دوم نرود) و آنچه تاکنون باید از شرح و تفسیر وعده های کاندیداها می گفتیم را بیان داشتیم.
ضمن اینکه در مورد مشارکت عمومی نیز آنچه جامعه از مصلحت کشور باید بداند را درک کرده و صحبت  برای مردم دیگر جایز نیست.
روی سخن با فردی است که قرار است نامش از صندوق رای خارج شود و ردای ریاست جمهور را برتن نماید. شاید گفته شود انتخاب فلان کاندیدا و یا رای آوردن رقیبش بسیار متفاوت خواهد بود و باید باتوجه به میزان آرا و احتمال بیشتر نامزدهای مطرح برای آنها و خطاب به آنها گفت و نوشت.
اما اگر این نامزدها مومن باشند و یا به تعبیری دیگر ملاک رفتار انسانی را در دستور کار داشته باشند قطعا دروغ نمی گویند،مردم را فریب نمی دهند،خیانت به رای مردم نمی کنند و خود را در مقابل خدا و مردم مسئول می دانند.
 لذا ما فرض را براین می گذاریم که تمام نامزدها این موارد را رعایت خواهند کرد لذا اگر چشم بسته هم مردم رای بدهند و بی توجه به نام آنها یکی را انتخاب کنند، کشور مسیر پیشرفت را پی خواهد گرفت و مردم در اندک زمانی پس از انتخاب رئيس جمهور بهبود خواهد یافت. چرا که تمام کاندیداها همین را گفتند بر احقاق وعده های خود در کلام مصمم هستند .
لذا انتخاب یکی از این نامزدها از سوی مردم صورت خواهد گرفت و عنان کار و قدرت را به وی خواهند سپارد.اما حرف ما و مردم این است هرکس انتخاب شد،فهرست وعده های خود از یارانه نقدی تا مسکن و مسئله سیاست خارجی و بهبود معیشت و تبدیل ایران به گلستان را روی کاغذ و لوحی بنویسند و روی میز و یا اتاق کارشان نصب کنند تا هر روز ببینند که چه به مردم گفته اند و چه قول هایی را برای بهبود اوضاع کشور مطرح نموده اند.
با هر کیفیتی فردا مردم پای صندوق خواهند آمد و رای خود را خواهند داد اما این تازه آغاز کار است و بار مسئولیت بردوش فرد انتخاب شونده است تا طومار وعده های خود را باز کند و اجرای آن را کلید بزنند.
 مسلما در این دوره از انتخابات توجهات و انتظارات شکل و کیفیت خاص و معناداری خواهد داشت لذا رئیس جمهور منتخب عملکردش به صورت خاصی از سوی مردم رصد خواهد شد و نتایج عملش مشخصا بر اعتماد و امید عمومی اثر خواهد گذاشت و پای اعتبار نظام درمیان خواهد بود . هرکس که انتخاب می شود باید خود را مسئول در قبال مردم و حفظ اعتبار نظام و انقلاب بداند.