زندگی فتوسنتزی، نتیجه بی‌برنامگی در کنترل بازار

گاهی باید بی‌پرده و کنایه از مشکلات سخن گفت؛ این بی‌پردگی و دور از حاشیه و جنجال سخن گفتن، نه برای سیاه‌نمایی که برای هشدار و در عین حال شکلی از درد دل گفتن با مسئولان مختلف است. هم‌چنان که امام جمعه گیلان گفته است:«با گرانی ۷۰ تا ۸۰ درصدی تخم‌مرغ، برخی مردم دیگر توان این قوت لایموت را هم ندارند؛ مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان فتوسنتز کنند؟» این خلاصه تمام سخنانی است که ممکن است در گلوی برخی از این دست مردم، مانده و تبدیل به بغض شده باشد. بعضی که منتظرند شانه‌ای برای گشودن آن بیابند. این تنها سویی از ماجرای زندگی مردم است در رابطه با قوت لایموت و نان و پنیر و تخم‌مرغی که هر روز از دسترس‌شان دورتر می‌شود و موجب شده روی به شبهه غذاهای کم کیفیتی مانند سوسیس و کالباس ارزان قیمت و بی‌کیفیت بیاورند که نشان‌دهنده وضعیت نابسامان اقتصادی مردم در خرید مایحتاج روزانه خود است.

زندگی فتوسنتزی، نتیجه بی‌برنامگی در کنترل بازار

!

گاهی باید بی‌پرده و کنایه از مشکلات سخن گفت؛ این بی‌پردگی و دور از حاشیه و جنجال سخن گفتن، نه برای سیاه‌نمایی که برای هشدار و در عین حال شکلی از درد دل گفتن با مسئولان مختلف است. هم‌چنان که امام جمعه گیلان گفته است:«با گرانی 70 تا 80 درصدی تخم‌مرغ، برخی مردم دیگر توان این قوت لایموت را هم ندارند؛ مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان فتوسنتز کنند؟» این خلاصه تمام سخنانی است که ممکن است در گلوی برخی از این دست مردم، مانده و تبدیل به بغض شده باشد. بعضی که منتظرند شانه‌ای برای گشودن آن بیابند. این تنها سویی از ماجرای زندگی مردم است در رابطه با قوت لایموت و نان و پنیر و تخم‌مرغی که هر روز از دسترس‌شان دورتر می‌شود و موجب شده روی به شبهه غذاهای کم کیفیتی مانند سوسیس و کالباس ارزان قیمت و بی‌کیفیت بیاورند که نشان‌دهنده وضعیت نابسامان اقتصادی مردم در خرید مایحتاج روزانه خود است.
  در سوی دیگر، مشکل دیگری قرار دارد به نام مسکن، افزایش رهن و اجاره مسکن و یک وام به نام  وام ودیعه مسکن  که دستیابی به آن هم بسیار مشکل است؛ چرا که بانک‌ها برای دادن هر نوع وامی با هر میزان برای مردم عادی، موانع بسیاری بر سر راه می‌گذارند؛ داشتن دو یا سه ضامن کارمند چک صیاد داری که برگه کسر از حقوق هم ارائه کند. و تمام این موانع یعنی رسیدن به نقطه‌ای که در آن ۱۹ میلیون ایرانی در ۳هزار منطقه حاشیه‌‌نشین کشور سکونت دارند!
 این افراد اغلب همان اجاره‌نشینانی هستند که دراثرافزایش اجاره‌بها درپی یافتن مسکن ارزان و کوچک‌تر،از شهرهای بزرگ خارج شده‌اند؛ چنین مهاجرت‌هایی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که در سال‌های اخیر شدت گرفته‌ است. مشکلاتی که آحاد مختلف مردم منتظرند مسئولان تدابیر تازه و کارآمدی برای حل آن‌ها بیندیشند.