اجرای طرح گشایش اقتصادی برای مقابله با تحریم

رئیس جمهور:

رئیس جمهور، کنترل نقدینگی، مقابله با تحریم شدید نفتی و تضمین سرمایه گذاری مطمئن برای مردم را از آثار اجرای طرح گشایش اقتصادی برشمرد.

اجرای طرح گشایش اقتصادی برای  مقابله با تحریم

 

رئیس جمهور، کنترل نقدینگی، مقابله با تحریم شدید نفتی و تضمین سرمایه گذاری مطمئن برای مردم را از آثار اجرای طرح گشایش اقتصادی برشمرد.
به گزارش  صدا و سیما، آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیات دولت افزود: دشمن می‌خواهد به مردم ما القا کند که از نظر اقتصادی سیاسی و اجتماعی به پیروزی و موفقیت رسیده است و ما نیز در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم که دشمن شکست خورده است.
رئیس جمهور گفت: بنابراین دولت در عرصه اقتصادی همه توانش را به کار گرفته است تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیداً مقابله کند و بتواند نفت را با چارچوبی که در حال نهایی شدن است به فروش برساند.
آقای روحانی افزود: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای میان منابع و مخارجش تعادل ایجاد کند و برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند سرمایه مطمئنی در اختیار آنان باشد، حداقل را دولت تضمین می‌کند و حداکثری هم است که مردم می‌توانند بر مبنای آن برنامه خود را تنظیم کنند و جان تازه‌ای هم به بورس داده شود.
رئیس جمهورگفت: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته بحث کرده و به تصویب رسانده است و موضوع را به جلسه سران قوا برده و دو جلسه با حضور سران قوا بحث کرده و کلیات آن را به تصویب رسانده است و پس از مراحل نهایی این مصوبه، دولت نیز آیین نامه‌های اجرایی اش را خواهد نوشت که حتما در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
آقای روحانی تصریح کرد: کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده و دو قوه دیگر نیز تلاش کردند، برخی افراد پیدا می‌شوند که نمی‌دانم مبانی شان برای اینکه مردم را دلسرد کنند چیست، به مردم می‌گویند دولت طرحی دارد که ممکن است در دولت آینده زحمتی برای پرداخت ایجاد کند و دولت می‌خواهد خودش را از فشار خلاص و فشار را به دولت آینده منتقل کند که حرفی دروغ و بی اساس است.
رئیس جمهور گفت: ما امروز این همه طرح پتروشیمی افتتاح می‌کنیم به نحوی که فقط امسال ۱۷ پتروشیمی بزرگ به بهره برداری میرسد حالا کسی بگوید این دولت مدام به نفع دولت بعدی کار می‌کند سال اخر این دولت است، اما مدام پتروشیمی‌ها را افتتاح و درآمد دولت بعدی را اضافه می‌کند یا مدام با اجرای طرح‌های مختلف در پارس جنوبی یا طرح‌های روستایی، ثمره اش به دولت‌های بعدی می‌رسد. این حرفی کودکانه است این دولت یا آن دولت یعنی چه؟ ما همه خادم و منتخب مردم هستیم.
آقای روحانی تاکید کرد: ما باید کشور را در شدید‌ترین شرایط تحریم اداره کنیم با کسی شوخی نداریم.