وزارت نفت برای ارائه هر شکلی از سهام پالایشگاه‌ها در بورس موافق است

وزیر نفت:

وزیر نفت گفت: وزارت نفت به هر شکلی که بخواهند سهام پالایشگاه‌ها را عرضه کنند، همکاری می‌کند و هیچ مشکلی با وزارت امور اقتصاد و دارایی ندارد.

وزارت نفت برای ارائه هر شکلی از سهام پالایشگاه‌ها در بورس موافق است

وزیر نفت گفت: وزارت نفت به هر شکلی که بخواهند سهام پالایشگاه‌ها را عرضه کنند، همکاری می‌کند و هیچ مشکلی با وزارت امور اقتصاد و دارایی ندارد.
به گزارش شانا، بیژن زنگنه  پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتشار خبری مبنی بر مخالفت وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاه‌ها در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله واسطه‌گری مالی ETF (یی‌تی‌اف) گفت: ابتدا قرار بود سهام پالایشگاه در قالب یی‌تی‌اف باشد، سپس گفتند عرضه به شکل بلوکی خواهد بود و پس از آن گفته شد در صورت ارائه بلوکی، نمی‌توان این سهام را به صورت یی‌تی‌اف ارائه کرد.
وی تأکید کرد: وزارت نفت به هر شکلی که بخواهند این سهام را ارائه کنند، همکاری می‌کند و هیچ مشکلی نداریم.
 مشکلی با وزارت اقتصاد نداریم
وزیر نفت همچنین در واکنش به انتشار شایعه‌هایی مبنی بر مخالفت وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصاد و دارایی با دیدگاه‌های یکدیگر درباره تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دولتی برای پالایشی‌ها در قالب دارا دوم نیز اظهار کرد: این‌ موارد حرف‌هایی است که عده‌ای می‌زنند، این‌طور نیست؛ عده‌ای بیکار می‌نشینند این حرف‌ها را بال و پر می‌دهند، در حالی که مشکلی وجود ندارد.
زنگنه تصریح کرد: هر وقت مشکلی وجود
داشته باشد ما تلفن یکدیگر را داریم و با هم صحبت و موضوع را حل می‌کنیم، به هیچ‌وجه از این بابت نگرانی وجود ندارد.
 حمایت از ساخت داخل با استانداردهای بین‌المللی
همچنین بیژن زنگنه  در حاشیه آیین اهدای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران اعطا شد. این اقدام گام مهمی برای توسعه فناوری ملی و حمایت از ساخت داخل با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود. ‌
وی با بیان اینکه با صدور گواهینامه کیفیت تجهیزات و کالا راه برای استفاده از تجهیزات ایرانی باز می‌شود، گفت: شرکت‌های ایرانی پس از تحریم برای دریافت گواهی کیفیت تجهیزات مشکلات زیادی داشتند.   
وزیر نفت بر ضرورت تدوام این حرکت هم از نظر کیفیت و هم از نظر تعداد گواهی‌ها برای کالای زیر پوشش تأکید کرد و گفت: انجمن نفت یک نهاد بی‌طرف، حرفه‌ای و تخصصی است که مسئولیت صدور گواهینامه را به‌عهده دارد، امیدواریم این کار در سطح ملی موفق باشد.
زنگنه درباره تیم‌داری صنعت نفت در لیگ برتر فوتبال نیز اظهار کرد: قانون به ما اجازه نمی‌دهد به تیم‌های لیگ برتر کمک مالی کنیم، این صراحت قانون است و ما نمی‌توانیم از قانون تخطی
کنیم.