عملیات لوله‌گذاری و توسعه شبکه انجام شد

به منظور افزایش آب آشامیدنی روستاهای رباط کریم؛

با احیا و راه اندازی چندین حلقه چاه قدیمی و نیمه فعال آب شرب پنج روستا ارتقاء یافته و با کمیت و کیفیت مطلوب تامین و توزیع می‌گردد.



با احیا و راه اندازی چندین حلقه چاه قدیمی و نیمه فعال آب شرب پنج روستا ارتقاء یافته و با کمیت و کیفیت مطلوب تامین و توزیع می‌گردد.
به گزارش خبرنگار ما، مدیر امور آبفای شهرستان رباط کریم با اعلام خبر مذکور اظهار داشت: طی دستورالعمل صادره و الحاق آبفای روستایی به شهری ، تعداد 22 روستای شهرستان رباط کریم طی سال‌جاری از آبفای روستایی به آبفای این شهرستان ملحق گردید که در این راستا و به منظور ارتقاء وضعیت آبی روستاها مطابق مطالعات صورت گرفته و اولویت‌بندی انجام شده عملیات بهسازی خطوط و شبکه و تاسیسات روستاها در دستور کار قرار گرفته و مطابق اولویت بندی صورت گرفته انجام می‌پذیرد.
رسول خیرده ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این خصوص یادآور شد : طی عملیات متعدد و از اوایل سال جاری با اجرای 1400 متر خط انتقال 600  میلی‍‌متری و 400 متر اصلاح شبکه 110 میلی متری و همچنین احیاء و بازسازی دو حلقه چاه نیمه فعال و تجهیز و راه اندازی
یک حلقه چاه جدید الحفر با صرف هزینه ای معادل 11 میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات جاری و داخلی آب آشامیدنی روستاهای منجیل آباد ، الارد ، یقه ، انجم آباد و آدران ارتقاء یافته و با کمیت و کیفیت مطلوب و مطابق با استاندارد های لازم تامین و توزیع می‌گردد.
مدیر امور آبفای رباط کریم خاطرنشان کرد:آب آشامیدنی این پنج روستا که مجموعا دارای جمعیتی معادل 40 هزار نفر را تشکیل می‌دهند از طریق 12 حلقه چاه و با ظرفیت 130 لیتر بر ثانیه تامین و توزیع می‌گردد.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب یاد آور شد:با توجه به فصل
گرم و پیک مصرف و از طرفی شیوع بیماری منحوس کرونا که منجر به افزایش قابل توجه آب آشامیدنی گردیده است.امیدواریم مشترکین محترم از هرگونه مصرف غیر ضرور پرهیز نموده و مصرف آب آشامیدنی را مدیریت کنند تا شاهد چالش و مشکلی در این زمینه نباشیم.