بزرگترین بوستان بانوان استان البرز در نظرآباد به بهره برداری رسید

با حضور استاندار و مدیر کل اطلاعات استان البرز؛

بوستان بانوان شهر نظرآباد با مساحتی بالغ بر۷ ونیم هکتار با حضور مقامات عالی استانی وشهرستانی به بهره برداری رسید.

بزرگترین بوستان بانوان استان البرز در نظرآباد به بهره برداری رسید

نظرآباد-سیروس رنجبرکهن
بوستان بانوان شهر نظرآباد با مساحتی بالغ بر۷ ونیم هکتار با حضور مقامات عالی استانی وشهرستانی به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر نظرآباد، بوستان بانوان با حضور استاندار البرز، نماینده مجلس، امام جمعه،شهردار،اعضای شورای شهر، مدیران شهری ،اصحاب رسانه وجمعی ازبانوان شهر نظرآباد به بهره برداری رسید.
بنابراین گزارش، با توجه به اینکه نیمی از شهروندان را بانوان تشکیل می دهند و زن مهمترین و موثرترین عامل تربیت روحی و روانی افراد چه در خانواده و چه در جامعه است و جایگاه او در اجتماع بشری دارای ارزش به سزایی بوده لذا با توجه به اهمیت این موضوع و مهم بودن کیفیت زندگی بانوان که نتیجه آن در سطح تعاملات آنها در جامعه به خوبی مشهود خواهد شد پارکهای بانوان می توانند در بهبود این کیفیت زندگی کمک شایانی نمایند.
این گزارش می‎افزاید؛ پارک‎های بانوان فرصت‎های برای ورزش، استراحت و سلامت ذهنی برای زنان بوجود خواهد آورد و همچنین جلوگیری از محرومیت‎های اجتماعی بوسیله دسترسی زنان به امکانات و تسهیلات، رفع مشکلات اجتماعی و بوجود آوردن مکانهایی آرام در شهر به منظور ارتقاء سلامت ذهنی زنان می تواند از عملکردهای دیگر پارک های بانوان باشد.
از  این رو احداث چنین فضایی برای بانوان و شهروندان نظرآبادی در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهردار قرارگرفته و با اولویت حفظ باغات و دسترسی آسان برای شهروندان در مساحتی در حدود هفت و نیم هکتار در بلوار آیت اله خامنه ای  در نیمه دوم سال 1401ساخته شده که در فازهای بعدی نسبت به توسعه پارک اقدام خواهد شد.
 استاندار البرز:پروژه های افتتاح شده، نقش بزرگی در امید آفرینی  مردم دارد
نماینده عالی دولت در استان البرز در آیین افتتاح پروژه های شهرداری نظرآباد گفت:مسیر توسعه استان بر روی ریل صحیحی قرار گرفته و با کار جهادی و تلاش شبانه روزی درصدد هستیم در دولت محترم سیزدهم تحولات بزرگی را رقم بزنیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر نظرآباد،مجتبی عبداللهی در حاشیه افتتاح پارک بانوان شهرستان نظرآباد ، ایجاد این قبیل امکانات ویژه برای بانوان بعنوان نیمی از جمعیت کشور، بسیار ضروری دانست و از شهرداری ها خواست که با امکانات خود، برای تقویت بسترهای ورزش، شور و نشاط در شهرها، اهتمام داشته باشند.
وی اذعان کرد:در شهرستان نظرآباد فعالیت های عمرانی بسیار خوبی شکل گرفته روند ارتقاي سرانه‏ ها و زیرساخت‏ های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... سرعت پیدا کرده است.
و انتظار می‌رود که در تمامی شهرستان های استان، همواره شاهد پویایی و کار مضاعف با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای افزایش رضایتمندی و رفاه مردم باشیم.
استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تلاش مدیران برای امیدآفرینی، ایمان و نشاط در جامعه، گفت:مهمترین اولویت ما افزایش رضایت و خرسندی مردم است که برای نیل به این مهم، برنامه محور در حال کوشش هستیم و مسیر توسعه استان بر روی ریل صحیحی قرار گرفته و با کار جهادی و تلاش شبانه روزی درصدد هستیم در دولت محترم سیزدهم تحولات بزرگی را رقم بزنیم.
 اختصاص ۷۰ درصد تولیدات گندم ، جو و کلزای استان البرز به شهرستان نظرآباد
حسین بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد نیز طی سخنانی درحاشیه آیین افتتاح پارک بانوان شهر نظرآباد ضمن تبریک به بانوان نظرآباد اظهارداشت:در راستای صیانت از کشاورزی بیشترین آمار تخریب و بستن چاه‎های غیرمجاز را داشتیم و از طرفی رتبه اول توسعه گلخانه های استان از آن این شهرستان است.
بغدادی افزود:هفتاد درصد تولیدات گندم جو و کلزای استان البرز مختص نظرآباد است و این شهرستان به تنهایی ۷۰ درصد تولیدات گندم جو و کلزا استان البرز را به خود اختصاص داده است.
بغدادی، نظرآباد را سومین شهر صنعتی البرز خواند و افزود:در زمینه اشتغال با ۹ هزار و ۲۰۰ شغل رتبه اول استان بوده ایم.
فرماندار شهرستان نظرآباد اذعان کرد: با همت دولت۵۲ کلاس درس به شهرستان اضافه کردیم و از طرفی با حمایت و پیگیری مستمر انتقال آب از شهرستان طالقان را داریم و تا پایان تابستان این آرزوی بزرگ محقق می شود.
 بهره برداری از پروژه های شهرداری نطرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان
شایان ذکر است که همزمان با افتتاح بوستان بزرگ بانوان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان ازپروژه های شهرداری نظرآباد از جمله پیاده راه سلامت ، میدان مادر ، باز پیرایی پارکهای شهر ، فاز اول کتابخانه مرکزی شهر ، مجتمع فرهنگی هنری(فرهنگسرای)امام علی(ع)و دیگر پروژه های شهرداری با حضور استاندار استان ، مدیر کل اطلاعات استان ، امام جمعه ، نماینده محترم مجلس ، فرماندار، مدیر کل امور بانوان استانداری، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار نظرآباد نیز بهره‏برداری شد.