مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۴۰ هزار هکتار

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطح حدود ۴۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور در سال زراعی جاری صورت گرفته و همه چیز تحت مدیریت است.

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطح حدود ۴۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور در سال زراعی جاری صورت گرفته و همه چیز تحت مدیریت است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از اواخر اسفند، مبارزه با ملخ‌های بومی که بیشتر آن، ملخ مراکشی است، در استان‌های کشور آغاز شد و مبارزه همچنان ادامه دارد.
وی افزود: مبارزه با ملخ مراکشی در سمیرم استان اصفهان در اراضی غیرزراعی و غیرباغی انجام شده و تا دو یا سه روز آینده مبارزه با این آفت بومی در استان مذکور به اتمام می‌رسد.
وی اظهار داشت: با مبارزه به موقع، تاکنون هیچ خسارتی از ناحیه ملخ بومی به بخش کشاورزی وارد نشده ضمن آن که مشکلی در تأمین سم و سمپاش نداریم و همه چیز تحت مدیریت و کنترل است.
معین با بیان این که مبارزه با ملخ‌های بومی تا اوایل شهریور طول خواهد کشید، تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ‌های بومی در استان گیلان و در منطقه رودبار و سیاهکل صورت گرفته است.
مبارزه با سن غلات در سطح ۱.۸ میلیون هکتار
وی درباره مبارزه با آفت سن غلات نیز گفت: تاکنون در سطح ۱.۸ میلیون هکتار با سن غلات (گندم و جو) مبارزه شده که حدود ۱.۶ میلیون هکتار آن مربوط به مبارزه با سن مادر و ۲۰۰ هزار هکتار نیز مربوط به پوره سن می‌باشد.
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد؛ سطح مبارزه با آفت سن غلات به دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در کشور برسد.
وی اظهار داشت: بیشترین سطح مبارزه با سن مادر در استان‌هایی همچون کردستان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی صورت گرفته است.معین خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار با سن غلات مبارزه شد.