اولین رویداد ملی فناورانه درمسیر کشاورزی دانش بنیان

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار كرد؛

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار كرد؛ اولین رویداد ملی فناورانه درمسیر کشاورزی دانش بنیان


اراک-خبرنگار آفرينش
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی اولین رویداد ملی فناورانه درمسیر کشاورزی دانش بنیان را برگزار کرد.
رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی  در اختتامیه این مراسم اظهار داشت:این رویداد در راستای برگزاری رویداد ملی فناورانه پارک علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان "در مسیر کشاورزی دانش بنیان"  ، در استان مرکزی برگزار شد.
غلامرضا گودرزی بیان داشت:حوزه کشاورزی یکی ازحوزه هایی است که به دلایل مختلف ازجمله استفاده نکردن از دانش و فناوری روز دربخش های زراعت، باغداری، دامداری وغیره، بهره وری پایینی دارد.هدف ازبرگزاری این رویداد، استفاده از ایده های نوآورانه و مبتکرانه در جهت رفع مشکلات وچالش هایی است که بخش کشاورزی با آن مواجه
 است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی یکی از رسالت های مرکز تحقیقات را انتقال دانش به عنوان مهمترین نهاده در بخش کشاورزی دانست و گفت:این مرکز در کنار فعالیت‎های پژوهشی و آموزشی، از ایده‎ها و فناوری‎های جدید و ایجاد کسب و کارهای نوین در بخش کشاورزی در جهت بهره‎وری درنهاده‎های کشاورزی حمایت می‎کند که خوشبختانه مورد استقبال دانشگاه‎ها و صنایع استان مرکزی قرارگرفته است.
گودرزی افزود:بخش کشاورزی سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد اما سهم دانش بنیان بسیار کم و حدود 6 درصد ازشرکت‎های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال هستند که چاره ای جز استفاده از فناوری‎های نوین برای رفع چالش‏های بخش کشاورزی نیست.
وی در ادامه بیان داشت:کارگاه‎های آموزشی این رویداد طی دو روز و با حضور بیش از 65 داوطلب برگزار گردید و شرکت‏کنندگان با مبانی و مهارت‏های کارآفرینی آشنا شدند.تا زمان برگزاری ایده‏شو 23 تیم برای ارائه ایده‏ها و حل چالش‏های مطرح شده کاندید شدند که پس از داوری اولیه 10 تیم به مرحله دوم داوری راه یافتند و در پایان 3 ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت:این سه ایده به صورت مستقیم در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مستقر می‏شوند ضمن اینکه تمام آن 23 ایده را نیز مورد حمایت قرار می‏دهیم و برای شرکت در مراسم رویداد ملی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در اردیبهشت ماه 1402 درتهران برگزار می‏گردد، معرفی می‏شوند.
در پایان مراسم اختتامیه، از نفرات برتر رویداد تقدیر به عمل آمد.