۴ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس مازندران اضافه شد

با تلاش مدیران استان؛

سرعت خدمات‏دهی در جاده پرترافیک مازندران دغدغه ای است که همواره اورژانس با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون با تخصیص چهار دستگاه «موتورلانس» به این مجموعه دغدغه های از این دست در استان بسیار کم شده است

۴ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس مازندران اضافه شد

ساری-ستایش خسروی
سرعت خدمات‏دهی در جاده پرترافیک مازندران دغدغه ای است که همواره اورژانس با آن دست
و پنجه نرم می‌کند و اکنون با تخصیص چهار دستگاه «موتورلانس» به این مجموعه دغدغه های از این دست در استان بسیار کم شده است. ‎
سرعت در خدمات‎دهی رمز اصلی و حیاتی خدمات‎دهی اورژانس به شمار می‏رود ، مساله‏ای که همواره زیربار ترافیک مسیرهای منتهی به محل حادثه دردسرساز بوده است، موضوعی که در مازندران بیشتر خودنمایی می کند.
چرا که این استان سالانه میزبان میلیون ها نفر مسافر از اقصی نقاط کشور است و حضور این میزان مسافر و تردد خودرویی بالطبع تبعات و چالش‎هایی به همراه دارد که بروز حوادث نخستین مورد از این دست می‏باشد.
بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران ماهانه ۱۱ تا ۱۲ هزار ماموریت انجام می‏دهد که حوادث جاده ای بخش قابل توجهی از ماموریت‏های این نهاد را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر موتورلانس، استانداردترین وسیله حمل و نقل اورژانسی به شمار می‏رود که در چنین شرایطی می‏تواند بر سرعت خدمات‏دهی بیفزاید.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی مازندران در این ارتباط گفت:با تخصیص اعتبار سازمان اورژانس کشور چهار دستگاه موتورلانس خریداری شد و به مازندران اختصاص داده شد.
رضا حبیبی افزود: برای خرید هریک از این موتورلانس‏ها چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد تا این امکانات و تجهیزات به ناوگان اورژانس مازندران اضافه شود.
وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای حضور مسافران در غرب مازندران این موتورآمبولانس ها در این مناطق مستقر شده است.
رئیس اورژانس مازندران محمودآباد، فریدونکنار، عباس آباد و بابلسر را چهار شهرستانی نام برد که موتورلانس‏های جدید در آنها مستقر شده است.
وی گفت: استقرار این موتورلانس‏ها در سرعت ارائه خدمات اورژانس به مصدومان حوادث به ویژه حوادث جاده ای بسیار تاثیرگذار است و نقش حیاتی دارد.
بنا به گفته حبیبی پیش از این نیز ۶ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس مازندران اضافه شد که محل استقرار و حوزه فعالیت آن‏ها ساری، آمل و قائمشهر است.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹۸ پایگاه جاده ای ، شهری و هوایی دارد که حدود ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این پایگاه ها مشغول به خدمات هستند.
پیش بینی می‏شود، در ایام نوروز پیش رو ۲۲ نفر میلیون نفر شب اقامت در استان داشته باشیم.