فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال: به دلیل بی برنامگی فنی نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال: به دلیل بی برنامگی فنی نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت


فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال ایران درباره حذف این تیم با شکست یک بر صفر مقابل عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: آنچه کاملاً واضح و غیر قابل دفاع است شیوه‌های تاکتیکی این تیم در بازی با عراق بود. طوری بازی کردیم که کاملاً حریف مان توپ میدان را در اختیار گرفت و توانست به راحتی شکستمان دهد.
وی افزود: انتخاب شیوه تاکتیکی کادر فنی جوانان در بازی با عراق یکی از بزرگترین دلایل حذف شدن و نرفتن به جام جهانی است. باورم نمی‌شود تیمی که می‌خواهد با ستاره‌های اینچنینی نسل جدید فوتبالی اش را رشد دهد، چرا از شیوه‌های منسوخ شده استفاده کرد.
وی با اشاره به بازیکنان زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان تأکید کرد:
 به نظرم یکی از بهترین تیم‌های چند دهه اخیر را داشتیم. بازیکنانی که در اوج جوانی، پختگی لازم را داشتند و مهمترین ویژگی که تاکتیک پذیری است را در ذهن خود ایجاد کرده بودند اما به طرز عجیبی با بی برنامگی فنی روبرو شدند تا پتانسیل فنی آنها نادیده گرفته شده و از بین برود.
وی درباره عملکرد صمد مرفاوی به عنوان سرمربی جدید جوانان ایران یادآور شد: واقعاً نمی دانم سیاست‌های فدراسیون چیست اما آنچه دیده شد اصلاً نمی‌تواند ما را به آینده امیدوار کند. مدام در حال افسوس به خاطر از دست رفتن بازیکنان توانمند در رده‌های پایه به ویژه جوانان هستیم. قطعاً با چنین شیوه‌ای هیچ جای امیدواری نمی‌ماند.