اجرای طرح جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از سال آینده

اجرای طرح جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از سال آینده



مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با اشاره به طرح ملی «پات» برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از اجرای این طرح در سال آینده خبر داد.
دکتر ابراهیم نعیمی در گفتگو با مهر، مهمترین چالشی که دانشجویان در سال جاری با آن مواجه بودند را افت تحصیلی عنوان کرد و افزود: افت تحصیلی اولویت یک دانشجویان ما است، در دوران پسا کرونا که دانشجویان وارد دانشگاه‌ها شدند، چالش‌های جدی برای حضور در امتحانات داشتند که با افت معدل تحصیلی و افزایش تعداد دانشجویان مشروطی مواجه بودیم، امیدواریم با اجرای طرح ملی پات طی دو ترم آتی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد.وی افزود: اجرای طرح پات به صورت ملی به تصویب رسیده و برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان در سال آینده اجرا می‌شود.
مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان یادآورشد: ما در رویکرد راهبردی و اجرایی خود در دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی به لزوم اصالت‌بخشی به مفهوم "پیشگیری" تاکید می‌کنیم تا بتوانیم بحران را قبل از وقوع واقعه حل کنیم.
وی ادامه داد: پیشگیری از افت تحصیلی در دانشگاه‌ها به زنجیره‌ای از عوامل فردی، خانوادگی، آموزشی (دانشگاه و زمینه‌های فرهنگی-اجتماعی) بستگی دارد. این اقدامات در دو حیطه پیشگیری و مداخله با هدف نهایی کاهش دانشجویان درگیر با مشکلات تحصیلی، پیشگیری از مشکلات تحصیلی دانشجویان در معرض مشروطی و ارتقای مهارت‌های تحصیلی سایر دانشجویان است که باید تاکید بر قسمت پیشگیری
 باشد.