با مصوبه شورای اسلامی شهر اندیشه؛ طرح انتقال پساب فاضلاب تصفیه خانه شهریار به شهر اندیشه کلید خورد

با مصوبه شورای اسلامی شهر اندیشه؛ طرح انتقال پساب فاضلاب تصفیه خانه شهریار به شهر اندیشه کلید خورد


شهریار-برزگر
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری اندیشه، رئیس شورای اسلامی از مصوبه شورای اسلامی شهر اندیشه در دستور کار قرار گرفتن انتخاب مشاور و طراح در راستای طرح انتقال پساب تصفیه خانه شهریار خبر داد.
الهام افراشته در این رابطه گفت: یکی از طرح‎هایی که در راستای مصرف بهینه آب در آبیاری فضای سبز شهرهای شهرستان شهریار در دست بررسی بود، انتقال پساب تصفیه خانه شاهد شهر به شهرهای بالادستی بود که در این راستا شهر اندیشه وظیفه اجرای مطالعات و طراحی آن را بر عهده گرفت و مصوبه ای مبنی بر انجام مطالعات مرحله اول و دوم انتقال پساب تصفیه خانه شاهدشهر به شهرهای بالادستی به شورای شهر ارسال و اعضای شورای اسلامی نیز به اتفاق آرا این لایحه را مصوب نمودند.
 وی افزود: بنابر این مصوبه در راستای اجرای ماده ۴ آیین نامه مالی شهرداریها شهرداری اندیشه نسبت انتخاب مشاور ذیصلاح در رشته مهندسی آب و فاضلاب دارای رتبه از سازمان مدیریت برنامه ریزی اقدام خواهد نمود.
 وی یادآور شد: با توجه به اینکه این پروژه به صورت شهرستانی باید انجام گیرد و شهرهای دیگر نیز از این طرح بسیار جامع و مهم برای آبیاری فضای سبز خود بهره‌مند خواهند شد، قدرالسهم شهرداری شهر اندیشه نیز مشخص است که ان‎شاءالله با برنامه‌ریزی به عمل آمده و قوانین در صدر اقدامات شهرداری قرار خواهد گرفت .
رئیس شورای اسلامی شهر اندیشه در ادامه افزود: با توجه به شرایط فعلی سفره های زیرزمینی و کمبود آب آشامیدنی اجرای این طرح خواهد توانست کمک شایانی به مسئله کمبود آب نماید چرا که بهره بردن از پساب فاضلاب سهم بسزایی در کاهش آب مصرفی توسط شهرداری‎ها و مدیریت شهرهای بالادستی تصفیه‌خانه شاهدشهر خواهد داشت.