تولید ۱۸۶ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‎های مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید ۱۸۶ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‎های مجتمع گاز پارس جنوبی


بوشهر- روزنامه آفرینش
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: با تکیه بر دانش بومی و اقدامات نوآورانه متخصصان و کارکنان داخلی در ۹ ماه گذشته بیش از
 ۱۸۶ میلیون بشکه میعانات گازی در 13 پالایشگاه‌ این مجتمع تولید شده که این میزان نسبت به سال گذشته 2و 6 درصد افزایش نشان می‌دهد.
احمد باهوش با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میعانات گازی در خاورمیانه است، اظهار کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در این ۱۳ پالایشگاه مجتمع گاز پارس‌جنوبی تولید می‌شود.وی افزود: شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس، پتروشیمی برزویه و مقاصدی که در مرکز ایران قرار دارند از منابع و محل مصرف این میعانات بهره می‌برند که از طریق تانکر بارگیری می‌شود.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی تصریح کرد: این مجتمع عظیم گازی کشور در راستای تولید پایدار گاز و شکوفایی چرخش اقتصادی کشور توانسته است روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز از ۱۳ پالایشگاه فراورش کند.باهوش ادامه داد: این گاز فرآورش شده برای مصرف تجاری، خانگی و صنایع عمده به خط سراسری تزریق می‌شود.
وی عنوان کرد: مجتمع گاز پارس‌جنوبی تأمین‌کننده خوراک شرکت‌های پتروشیمی بوشهر، پتروپالایش کنگان و پتروشیمی پارس است و افزون بر این، کمبود خوراک پالایشگاه فجر جم تا ۴۰ میلیون مترمکعب در روز تامین می‎کند.