رئیس کل بیمه مرکزی: پس از ۱۰ سال حادثه های ریلی هم مشمول پرداخت کامل بیمه شخص ثالث شدند

رئیس کل بیمه مرکزی: پس از ۱۰ سال حادثه های ریلی هم مشمول پرداخت کامل بیمه شخص ثالث شدند

 

 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در گذشته قرار داد مسئولیتی که راه آهن منعقد می کرد بخشی از خسارات را پوشش می‌داد اما اکنون به شکل کامل این هزینه پرداخت می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد پور گفت:قانون بیمه شخص ثالث پیش بینی کرده است که تمام وسایل نقلیه مشمول بیمه اجباری شخص ثالث شوند در گذشته وسایل نقلی ریلی تحت پوشش این قانون نبودند اخیرا با تلاش و همکاری خود مجموعه را آهن و سایر بخش‌ها در ابتدا یک پیش نویس تهیه و برای هيات دولت در مهر ارسال کردیم سقف این نرخ‌ها مشخص و ابلاغ شد.
او در ادامه افزود:در جلسه شورای عالی بیمه، جدول‌ها با توجه به سقف مشخص شده کامل و عدد‌های دقیق تعیین و به مجموعه شرکت‌های بیمه ابلاغ شد که می‌توانند از الان به بعد تمام افرادی که به خاطر حوادث ریلی دچار حادثه شخص ثالث می‌شوند تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار گیرند.
او می‌گوید: در گذشته قرار داد مسئولیتی که راه آهن منعقد می کرد بخشی از خسارات را پوشش می‌داد اما اکنون به شکل کامل این هزینه پرداخت می‌شود.خدای نکرده اگر فوتی منجر شود با این مصوبه دیه کامل پرداخت می‌شود.
بهزاد پور افزود:به نظر اتفاق بسیار مهمی است که بیش از ۱۰ سال عقب افتاده بود یک پوشش حمایتی است که برای عموم مردم ایجاد شد.
او در پاسخ به این سوال که افراد برای بیمه باید جداگانه مراجعه داشته باشند؟ بیان کرد: خیر به طور مثال راه آهن قرار داد شخص ثالث با شرکت بیمه‌ای منعقد می‌کند و نیاز نیست خود مردم جدا مراجعه کنند راه آهن است که این قرار داد را منعقد می‌کند.