ابتلا به کووید ۱۹ در دوران بارداری مرگبار است

محققان دانشگاه جرج واشنگتن هشدار می دهند؛

ابتلا به کووید ۱۹ در دوران بارداری مرگبار است

 

 


یک مطالعه جدید نشان می دهد که عفونت کووید ۱۹ در بارداری خطر مرگ زن را هفت برابر می کند و به طور قابل توجهی نیاز وی به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را افزایش
می دهد.
به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان دانشگاه
 جرج واشنگتن، این ویروس در دوران بارداری احتمال ابتلاء به ذات الریه را نیز افزایش می‌دهد.
«امیلی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته های ما بر اهمیت واکسیناسیون کووید ۱۹ برای همه زنان در سن فرزندآوری تأکید می‌کند.»
اسمیت و همکارانش داده‌های بیماران از ۱۲ مطالعه انجام شده در
۱۲ کشور از جمله ایالات متحده را جمع آوری کردند. این مطالعات بیش از ۱۳۰۰۰ زن باردار را شامل می‌شد.
در مقایسه با زنان باردار سالم، مادران مبتلا به عفونت کووید ۱۹ نه تنها هفت برابر با خطر ابتلاء به مرگ در دوران بارداری یا زایمان روبرو بودند، بلکه سه برابر بیشتر نیاز به پذیرش در ICU داشتند.
آنها حدود ۱۵ برابر بیشتر نیاز به درمان با دستگاه تنفس مصنوعی داشتند و حدود ۲۳ برابر بیشتر با خطر ابتلاء به ذات الریه، که یک عارضه بالقوه تهدید کننده جان ناشی از کووید است، روبرو بودند.
زنان باردار مبتلا به کووید همچنین پنج برابر خطر لخته شدن خون داشتند که می‌تواند باعث درد، تورم یا سایر عوارض تهدید کننده جان شود.
در نوزادان متولد شده از زنانی که به کووید آلوده شده اند نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود. آنها تقریباً دو برابر بیشتر در زمان تولد در ICU نوزادان بستری شده بودند و احتمال تولد زودرس در آنها بیشتر بود. نوزادان نارس در معرض خطر ابتلاء به مشکلات سلامتی مادام العمر، از جمله تأخیر در رشد شناختی در اوایل کودکی، هستند.