خبر

۰

از میان دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد؛
پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه علم و صنعت ایران از میان دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری می‌پردازد.
به گزارش دانشجو، دانشگاه علم و صنعت در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از میان دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به پذیرش دانشجو می‌پردازد.  
دانشگاه علم و صنعت ایران از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان، درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعداد‌های درخشان سال
 ۱۴۰۰-۱۳۹۹را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آیین نامه استعداد‌های درخشان ۱۸ تیر ماه ۹۳  و ۱۶  اسفند ماه  ۹۳ و ابلاغیه ۱۶ اسفند ۹۶ و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، در رشته‏ و گرایش‌های اعلام شده، مورد بررسی قرار می‌دهد.
ثبت‌‏نام اولیه از ۲۱ فروردین ماه ۹۹ آغاز شده است و تا ۱۵ خرداد ماه ۹۹ ادامه دارد؛ که صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس
 golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام می‌شود.

راه‌اندازی دفتر کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام
رییس دانشگاه ایلام گفت: به دلیل رشد کمی و کیفی دانشجویان بین الملل در این دانشگاه دفتر کنسولی مستقل با هدف عدم مراجعه دانشجویان خارجی به سایر ادارات برای انجام امور کنسولی راه اندازی شده است.
محمد علی اکبری در گفت و گو با ایرنا در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ دانشجو از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
 بهره مندی دانشجویان خارجی از آموزش های الکترونیک وی افزود: همه دانشجویان خارجی دانشگاه ایلام همانند دانشجویان ایرانی از آموزش‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و همکاران ما در
حوزه آی تی در تلاش هستند که این آموزش به نحوه خوبی صورت گیرد.
علی اکبری یادآور شد: دانشگاه ایلام همه نشست‌های خود را از جمله جلسات هیات رئیسه دانشگاه، شورای آموزشی، شورای فرهنگی، شورای پژوهشی و شورای فنی را بصورت آنلاین برگزار می‌کند.
 آماده سازی دانشگاه ایلام برای تبدیل شدن به دانشگاه مجازی و بین المللی
رییس دانشگاه ایلام گفت: این اقدامات در در مرحله نخست جهت رعایت فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با بیماری کروناست و در مرحله دوم نیز در تلاش هستیم که با این حرکت دانشگاه ایلام را برای تبدیل شدن به یک دانشگاه مجازی و بین‌الملل آماده کنیم.
علی اکبری تاکید کرد:به دلیل آشنایی و ممارست برخی اساتید با آموزش الکترونیک، پیشنهاد شده است در صورت بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره کرونا برخی واحد های این دانشگاه بصورت آنلاین و مجازی ارائه شود.
 تولید الکل خالص ۹۳ درصد در دانشگاه ایلام
وی در خصوص تولید الکل و محلول ضد عفونی کننده در دانشگاه ایلام گفت: برای اولین بار سه دانشکده کشاورزی، علوم پایه و نفت و گاز و
گروه های آموزشی گیاهان دارویی و شیمی در یک موضوع خاص ورود مشترک داشتند و در فاز اول موفق به تولید الکل خالص ۹۳ درصد با تایید سازمان غذا و دارو شدند.
دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد.

ابلاغ برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم به صورت غیرحضوری
ستاد مرکزی بزرگداشت هفته معلم با تاکید بر اجتناب از برگزاری مراسم حضوری و تفویض اختیار به استان‌ها، برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم را به استان‌ها ابلاغ کرد.
در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم و همچنین آغاز هفته معلم، ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا و تاکید بر ضرورت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم را به استان‌ها ابلاغ کرد.
بر این اساس؛ در این بخشنامه ضمن توصیه به استان‌ها به اجتناب از برگزاری هرگونه مراسم حضوری، اختیار تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اجرای برنامه‌ها و مراسم تجلیل از معلمان در هفته معلم به ادارات کل استان‌ها تفویض شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تدوین و ارسال دستورالعمل برگزاری مراسم  متناسب با شرایط موجود به نواحی، مناطق و شهرستان، برگزاری مراسم نمادین تقدیر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور استاندار و سایر مسولین استانی، ارسال پیام تبریک از طریق پیام رسان‌های داخلی به ویژه شاد، ارائه برنامه‌های مرتبط با این هفته از طریق صداوسیما، تجلیل از معلمان فعال در فضای مجازی، دلجویی از مصیبت زدگان کرونایی و... از جمله برنامه‌های پیشنهادی به استان‌ها دراین بخشنامه است.

انتشار مقاله پژوهشگر ایرانی درباره مصرف ماسک در یک نشریه بین‌المللی
مقاله استاد گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران که با همکاری دو استاد بین‌المللی درباره استفاده از ماسک نگاشته شده است، در نشریه بین‌المللی ASTMH منتشر شد.
به گزارش ایسنا، دکتر کوروش هلاکویی نائینی، استاد گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی این دانشکده با همکاری دکتر مریم کشتکار جهرمی، استادیار و مارک سولکوسکی استاد دانشکده پزشکی دانشگاه جانزهاپکینز مریلند مقاله‌ای با عنوان "ماسک برای همه: نیازی ضروری برای تغییر سیاست‌های جهانی برای محافظت علیه بیماری نوپدید کووید-19" منتشر کردند.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، این مقاله در ژورنال The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene در تاریخ 22 آوریل 2020 منتشر شده است.