در استان

۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز:
اصناف مایحتاج ضروری مردم برای ماه رمضان را عرضه کنند
کرج-خاکپور
به گزارش خبرنگارآفرینش به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز، علی اکبرمختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی  استان البرز از آغاز طرح نظارتی گشت‌های مشترک این اداره کل تحت عنوان «ضیافت ۹۹» که همزمان به صورت متمرکز در سراسر کشور در جهت نظارت هرچه بیشتر و بهتر بر عملکرد اصناف عرضه کننده کالا‌های ضروری و مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
وی افزود:  نظارت بر عرضه و فروش مواد پروتئینی، گوشت قرمز، لبنیات، خرما، قندو شکر، برنج، روغن، زولبیا وبامیه و سایر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در این ماه پر فضیلت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغ شده به شعب سیار است که تاکید شده با هرگونه سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو در این خصوص در چار‌چوب قوانین و مقررات به شدت و با قاطعیت برخورد شود.

در راستای رعایت الزامات بهداشتی؛
همراهی مردم با اپراتورهای جایگاه‌های عرضه سوخت ارومیه ستودنی است
ارومیه- یزدان پناه
رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه مرکزی ارومیه در بازدید از مجاری عرضه گفت: همراهی مردم با اپراتورهای جایگاه‌های ارومیه در رعایت الزامات بهداشتی ستودنی است.
رحمت حاجی‌زاده گفت: بازدید و نظارت بر ضدعفونی و گندزدایی تجهیزات از قبیل نازل‌ها، دستگاه‌های کارت خوان و شست وشوی محیط عمومی جایگاه‌ها به طور روزانه توسط گروه‌های کنترلی در حال انجام است.
حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه مشارکت عمومی اعم از مشتریان، مالکان و اپراتورهای جایگاه‌ها در پیشگیری از کرونا ویروس در مجاری عرضه اهمیت زیادی دارد، از همراهی مردم در رعایت الزامات بهداشتی مبارزه با کرونا در جایگاه‌ها قدردانی کرد.
وی از مشتریان جایگاه‌ها خواست: جهت پیشگیری از انتشار این ویروس از پرداخت نقدی بهای سوخت در جایگاه‌ها خودداری و از زیر ساخت‌های بانکی فراهم شده در مجاری عرضه بهره برداری کنند.
سهرابیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های برند فعال در منطقه ارومیه در حاشیه این بازدید مشترک گفت: تامین الزامات بهداشتی مشتریان اعم از دستکش یکبار مصرف، دستمال کاغذی و مواد ضدعفونی کننده به‌عهده مالکان جایگاه‌ها است و نظارت روزانه و مستمر در روند اقدامات انجام می‌شود.وی گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های نگران کننده جایگاه‌ها سلامتی کارگران مجاری عرضه است و بدین منظور از اپراتورهای سوخت‌گیری خواسته شده بطور متناوب آخرین وضعیت علائمی خود را در سایت https://salamat.gov.ir ثبت کنند.

رئیس سازمان صمت مازندران:
ذخایر کالاهای اساسی در مازندران مطلوب است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین اقلام اساسی خانوارها در استان وجود ندارد، گفت: ذخایر انبارهای استان در بهترین شرایط قرار دارند.
به گزارش مهر، حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۱ هزار و ۵۲۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سراسر استان صورت گرفته است، افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و با توجه به ایام تعطیلات نوروز، این سازمان مبادرت به اجرای طرح ویژه نظارتی در سراسر استان کرده است.
وی با اشاره اینکه هم اکنون نیز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سراسر استان در حال اجراست از تشکیل هزار و ۲۹۹ پرونده طی این مدت خبر داد و اعلام کرد: دو هزار و ۲۸۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی از ابتدای سال جاری در مازندران پلمپ شده است.
وی تصریح کرد: برای تأمین نیاز کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، هماهنگی‌های بسیار خوبی صورت گرفته شده و اقلامی همچون برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ منجمد، روغن و خرما به استان اختصاص یافته که میزان آن قابل توجه است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده هیچ گونه کمبودی در تأمین اقلام اساسی خانوارها وجود ندارد و ذخایر انبارهای استان در بهترین شرایط موجود قرار دارد.

میراث یزد برای نجات طولانی‌ترین قنات جهان آستین بالا زد
آب مادرچاه اصلی طولانی‌ترین قنات جهان که به علت قرارگیری در مسیر سیلاب‌های اخیر استان یزد بالا آمده و آن را دچار آسیب کرده بود، به همت میراث فرهنگی استان یزد در حال تخلیه است.
به گزارش ایسنا،در بازدیدی که توسط «سید مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد و «ابراهیم کاظم نژند» رییس پایگاه قنات جهانی زارچ از مادر چاه قنات زارچ در فهرج انجام شد، وضعیت این قنات مورد ارزیابی قرار گرفت چرا که به دنبال بارش‌ها و سیلاب اخیر یزد در این منطقه، گل و لای زیادی وارد این قنات جهانی شده و موجب بسته شدن سه میله چاه و بالا آمدن آب در آن شده بود.
ورود آب سیلاب به این قنات منجر به خسارت سنگین به سه مادر چاه اصلی آن شده بود که در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی به همت «حسین دشتی» که به طور موروثی در کندن این قنات نقش داشته‌ است، در صدد تخلیه آن اقدام می‌کند.یکی از مشکلات این حوزه، تخلیه ذره به ذره قنات است که به طور دستی باید انجام شود و این عامل شاید کمترین تلنگری باشد تا متوجه زحمات مقنیان در زمان کندن و حفر قنات زارچ به عنوان طولانی‌ترین قنات میراثی جهان باشیم.

مدیرکل راهداری استان ایلام:
جابجایی ۲.۵ میلیون مسافر در استان ایلام
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از جابجایی  ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار مسافر در یک سال گذشته خبر داد. نورالله دلخواه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: در یکسال گذشته طی ۲۲۰ هزار سفر ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جابجا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۵۳۲ هزار مسافر درون استانی و ۲ میلیون و ۴۶ هزار نفر مسافر برون استانی بوده‌اند.وی بابیان اینکه بیشترین جابجایی مسافر توسط ناوگان اتوبوسی انجام شده است، افزود: تعداد مسافران جابجا شده توسط حمل و نقل عمومی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از رشد ۲۳ درصدی برخوردار بوده است.