توافق آمریکا و هند برای نگهداری ذخایر نفت اضطراری

آمریکا و هند توافق اولیه ای را برای همکاری در زمینه ذخایر نفت اضطراری شامل امکان ذخیره سازی نفت هند در مخازن استراتژیک آمریکا امضا کردند.


آمریکا و هند توافق اولیه ای را برای همکاری در زمینه ذخایر نفت اضطراری شامل امکان ذخیره سازی نفت هند در مخازن استراتژیک آمریکا امضا کردند.
به گزارش ایسنا، دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس از راه دور با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند به خبرنگاران گفت که مقامات دو کشور در ماههای آینده درباره جزییات ذخایر اضطراری گفت و گو خواهند کرد.
برویت گفت: آمریکا مایل است پروسه اشتراک گذاری تاسیسات مخازن نفت استراتژیک با هند را آغاز کند و پس از آن ببیند چگونه ذخایر نفت استراتژیک آمریکا شامل مخازن زیرزمینی در تگزاس و لوییزیانا می توانند به هند برای نگهداری نفت کمک کنند.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مارس به برویت دستور داده بود ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را به ظرفیت حدود ۷۱۴ میلیون بشکه پر کند اما کنگره حاضر به تامین مالی خرید نفت از تولیدکنندگان داخلی نشد.
وزیر انرژی آمریکا گفت: این طرح مشابه طرح اخیر استرالیا است که در آوریل متعهد شد حدود ۶۰ میلیون دلار برای ایجاد ذخایر نفت استراتژیک در آمریکا هزینه کند اما معلوم نیست مذاکرات میان دو کشور به کجا خواهد رسید.
قیمت جهانی نفت امسال پس از شیوع ویروس کرونا و وضع قرنطینه در سراسر جهان در آوریل سقوط کرد اما از آن زمان بهبود پیدا کرده و به حدود ۴۳ دلار در هر بشکه رسیده است.
وزیر نفت هند در ماه مه گفته بود هند که سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان است، ۵.۳۳ میلیون تن ذخایر استراتژیک خود را پر کرده و حدود ۸.۵ تا ۹ میلیون تن نفت را در کشتیها نگهداری می کند.
هند چهارمین مقصد بزرگ صادرات نفت آمریکا است و قصد دارد با ساخت مخازن استراتژیک جدید، ظرفیت آنها را به میزان ۶.۵ میلیون تن توسعه دهد.
بر اساس گزارش رویترز، پرادهان گفت: تجارت هیدروکربن میان دو کشور در سال سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به ۹.۲ میلیارد دلار معادل حدود
۱۰ درصد از کل تجارت دوجانبه رسید.