۳۹ موکب از آذربایجان شرقی در اربعین حسینی فعال می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی:

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی: ۳۹ موکب از آذربایجان شرقی در اربعین حسینی فعال می‌شود

۳۹ موکب از آذربایجان شرقی در اربعین حسینی فعال می‌شود

 

 


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی گفت: این استان امسال با ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین (ع) فعال خواهد بود.
به گزارش مهر، علی حق‌بیگی در نشستی با شهردار تبریز افزود: تلاش می‌شود با تجمیع موکب‌ها، خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در بستر منسجم و قوی پیش برود.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این ستاد در عراق، گفت: پنج پروژه بزرگ در کربلای معلی و یک پروژه ارزشمند در نجف اشرف در سال‌های گذشته توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا شده است.
وی خواستار عضویت شهردار تبریز در هیأت مدیره ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شد و اظهار داشت: تجارب و ظرفیت‌های خاص شهردار ی تبریز، می‌تواند در تسریع برنامه‌های اجرایی و همراهی گروه‌های مختلف مردمی برای بازسازی عتبات تأثیر چشمگیری بگذارد.
شهردار تبریز هم گفت: حضور خیران کشورهای منطقه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات نشان‎دهنده وحدت و همگرایی آنها است.
یعقوب هوشیار، با بیان اینکه ده‌ها کشور مسلمان در اجتماع جهانی اربعین حسینی حضور مستقیم دارند، افزود: برخی از این کشورها مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان دارای پیوندهای همسایگی با ایران هستند و چهره‌های خیّر آنها در کنار گروه‌های ایرانی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این استقبال پرشور، امسال به واسطه وقفه‌های کرونایی چند سال گذشته به طور قطع متفاوت خواهد شد.
شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌ریزی اربعین حسینی (ع) امسال باید از نظر کمی و کیفی، منسجم‌تر از سال‌های گذشته باشد، گفت: شهرداری تبریز در چند سال گذشته با فعال‌سازی موکب جنت‌الحسین (ع) در کربلای معلی در خدمت زائران بوده و امسال مصمم است با تشکیل کارگروه‌های عملیاتی و میدانی در این اجتماع پرشور نقش دوچندانی ایفا کند.