پارک علم و فناوری کردستان؛ آماده حضور در اقلیم کردستان عراق

نشست مشترک اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی و اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان سلیمانیه عراق با مسئولان پارک علم و فناوری و شرکت‎های دانش بنیان کردستان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با هدف بررسی راه‎های ارتقاي روابط و مناسبات فی ما بین در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

اسرین مقصودی - سنندج
نشست مشترک اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی و اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان سلیمانیه عراق با مسئولان پارک علم و فناوری و شرکت‎های دانش بنیان کردستان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با هدف بررسی راه‎های ارتقاي روابط و مناسبات فی ما بین در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.
معاون پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به نقش این نهاد در ارتقاي سطح علمی تولید و خدمات گفت:امور مربوط به هدایت علمی تولید کنندگان کالا و خدمات، تامین نیازهای فنی، تعیین میزان کیفیت، تامین مکان، هدایت به سمت بازارهای هدف، تجاری سازی و تامین تسهیلات بانکی ماموریت و رسالت پارک
علم و فناوری است.دکتر احمد محمدی افزود:در حال حاضر
 110 شرکت در پارک علم و فناوری حضور داشته و از خدمات آن استفاده می‏کنند و چندین شرکت دیگر هم در حال طی مراحل قانونی هستند.
وی تصریح کرد:مردم کردستان ایران و عراق دارای هویت مشترک و روابط حسنه تاریخی بوده و علایق خاص به داشتن ارتباطات دارند اما اخیرا برخی از شرکت‏های اقلیم کردستان اعتماد چندانی به شرکت‎های ایرانی نداشته و بیشتر گرایش به سمت داشتن ارتباط با سایر کشورها دارند.
محمدی خاطر نشان کرد:پارک علم و فناوری کردستان می خواهد اعتماد از دست رفته را برگرداند و از شما می‏خواهیم تا ما را در ادامه این راه یاری داده و در زمان عقد قرار داد با شرکت‏های تحت پوشش پارک ما در جریان قرار دهید تا در صورت وجود تخلف در ابتدای کار از آن جلوگیری کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: کردستان عراق به علل مختلف از جمله حمله داعش بسیاری از زیربناها و زیرساخت‎هایش را از دست داده و نیازهای وسیعی دارد که ما امکان تامین همه نیازها را با پایین‏ترین هزینه، سریع ترین زمان و بالاترین کیفیت داریم.
 شرکت‎های دانش بنیان در صدر
برنامه های اتاق بازرگانی سنندج هستند
نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج با تاکید بر نقش مبادلات اقتصادی و فنی و مهندسی بین ایران و حکومت اقلیم کردستان در پیشرفت روند توسعه دو طرف گفت:هدف اتاق بازرگانی سنندج تقویت
زمینه های همکاری مشترک دولت اقلیم کردستان و بخش خصوصی ایران است که برای رسیدن به این هدف هر آنچه که لازم باشد انجام می‎دهیم.
فاروق کیخسروی افزود:اتاق بازرگانی سنندج برنامه های متعددی برای ارتقاي سطح روابط دو طرف دارد از جمله برپایی مستمر نمایشگاه در سلیمانیه و ایجاد زمینه دیدارهای مستقیم طرفین با هدف معرفی توانایی‏های ایران و کمک به دسترسی فعالان اقتصادی و بازار اقلیم کردستان که شرکت‎های دانش بنیان را در اولویت قرار داده‏ایم.
وی اذعان کرد:اقلیم کردستان مثل سابق نیست که تنها وارد کننده کالا و خدمات بود، بلکه امروزه وارد مراحل اولیه صنعتی شدن شده که ما حاضر به حمایت از این روند هستیم زیرا برای ادامه راه نیاز به زیرساخت‏هایی مانند برق، گاز، بانک، بیمه و ارتباطات مخابراتی دارد که ایران در این زمینه‏ها جزو کشورهای توانمند و پیشرو است.
کیخسروی افزود: منطقه آزاد بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه بستر مناسبی برای فعالیت و سرمایه گذاران اقلیم فراهم نموده و می توانند
بخش بزرگی از تولیدات خود را در این منطقه انجام داده و تولیدات را به اقلیم بازگردانند.